@ Wolletje

Ik kolf 5 keer per dag. 's Nachts kolf ik niet.
Ik kolf per keer ong. 150-200 cc en Iris drinkt ong. 7 keer per dag gemiddeld 100 cc. Ik hou dus elke dag over en vries elke 2 dagen ong. 200 cc in.

Ik wil tot 6 weken volledig borstvoeding blijven geven en dus blijven kolven. Daarna wil ik gaan afbouwen. Het liefst voorlopig half/half dat ik maar 2 of 3 keer per dag hoef te kolven.
Hoe lang ben jij van plan het te gaan doen en hoe loopt het bij jou?

Hi,
Ik kolf nu 3 keer per dag, ongeveer 350ml per keer. ik weet niet of dit oke is eigenlijk.... hoop niet dat de productie terug loopt omdat ik nu maar 3 keer kolf. Maar goed, dan kan ik weer vaker gaan kolven eventueel.
Bij mijn zoontje heb ik tot 8 mnd gekolfd, hij had ook reflux. ik wil het nu toch weer een half jaar proberen, als het met 3 keer kolven lukt is het goed te doen, ik hb ook zo'n dubbel kolfapparaat.
Verder gaat het hier op en af, vandaag door het CB doorverwezen naar de huisarts voor de reflux en onrust die het met zich meebrengt. We bakeren in, dat ging even goed, maar ze slaapt nu weer zo slecht. Het is best zwaar zo. Verder lopen we veel tijd met haar op de onderarm, dan is ze rustig, maar je komt verder nergens meer aan toe. Hoe gaat het verder bij jullie, met de reflux...?

Hi,
Ik kolf nu 3 keer per dag, ongeveer 350ml per keer. ik weet niet of dit oke is eigenlijk.... hoop niet dat de productie terug loopt omdat ik nu maar 3 keer kolf. Maar goed, dan kan ik weer vaker gaan kolven eventueel.
Bij mijn zoontje heb ik tot 8 mnd gekolfd, hij had ook reflux. ik wil het nu toch weer een half jaar proberen, als het met 3 keer kolven lukt is het goed te doen, ik hb ook zo'n dubbel kolfapparaat.
Verder gaat het hier op en af, vandaag door het CB doorverwezen naar de huisarts voor de reflux en onrust die het met zich meebrengt. We bakeren in, dat ging even goed, maar ze slaapt nu weer zo slecht. Het is best zwaar zo. Verder lopen we veel tijd met haar op de onderarm, dan is ze rustig, maar je komt verder nergens meer aan toe. Hoe gaat het verder bij jullie, met de reflux...?

Ik ga denk ik terug naar 4 keer kolven per dag, ik kolf nu 5 keer. Heb nu iedere dag teveel en mijn productie ligt hoger, als ik er langer tussen heb zitten. Denk jij dat dat dan kan?
Ik heb geen dubbele kolf, maar een enkele, dus ben wel een half uurtje bezig. Maar ik heb een boekje naast het kolfapparaat liggen, dus daar mag ik dan iedere keer in verder, zo hou ik het gewoon een leuk momentje.

Gisteren een andere speen voor op het flesje gehaald, dus drinken gaat ook weer prima bij de kleine meid.
De reflux is denk ik geen reflux. Ze spuugt helemaal niet meer, behalve af en toe een mondje terug, maar dat is niet erg. We doen verder niets anders, dus het spugen is vanzelf overgegaan, gelukkig.

Wat vreselijk vervelend dat ze zo slecht slaapt. Lijkt me best pittig als je zoveel met haar moet lopen/zitten. Idd, je komt dan nergens meer aan toe.Iris slaapt supergoed gelukkig. Alleen 's avonds heeft ze dat ze niet zelf wil gaan slapen, dus dan neem ik haar lekker bij me. Maar verder kunnen we haar lekker wakker op bed liggen en valt ze zelf in slaap. Als ze tussendoor wakker wordt is een aai over haar bol of even op haar buik leggen voldoende en slaapt ze zo weer verder.

Terug
Bovenaan