wond keizersnee

Hai,

Heeft iemand ervaring met een keizersnee? Ik heb 12 uren weeen gehad, waarvan 2 uren persweeen, het hoofdje daalde niet goed in, dus toen is besloten om een keizersnede te doen. Ik kreeg een ruggeprik, ging allemaal goed, voelde daar niet veel van, vond het heerlijk, eindelijk die pijn van die persweeen weg. Hoelang hebben jullie nog last gehad van de wond? Inwendig en uitwendig. Het litteken (uitwendig) is bij mij erg gevoelig, het is nu 10 weken geleden. Ik moet er niet aan denken om weer een spijkerbroek aan te moeten, of zou ik nu te snel willen? Inwendig voelt het ook nog niet echt lekker, wel balen hoor! Ik hoop wat ervaringen van jullie te kunnen lezen. Groetjes

hoi hoi

ik wil je niet banger maken dan je al bent maar ik heb ook een keizersnee gehad welliswaar gepland en zonder weeen vooraf maar ik heb er ongeveer een jaar behoorlijk last van gehad. al kon ik na een maand of drie wel weer gewone kleren aan. ook nu nog ruim 2 jaar later heb ik met weer wisselingen nog steeds last van gevoeligheid rond het litteken. wat bij mij erg helpt is dan onder de douche gaan staan en een lauwe zachte straal water over het litteken laten lopen en het na het afdrogen meteen in te smeren met bodylotion. ik ben nu inmiddels 10 weken zwanger van de 2e en heb af en toe een trekkerig gevoel maar mijn verloskundige zegt dat ik me daar nu nog niet veel zorgen over hoef te maken dat komt pas tegen het einde en dan ook pas als het echt pijn doet. geef jezelf dus de kans om te genezen en wat masseren van het litteken kan verlichting brengen. let wel op bij kou trekken spertjes in de huid samen waardoor het iets erger wordt. probeer het litteken dus ook lekker warm te houde mits de wond helemaal genezen is.
mocht je problemen blijven houden bel dan je gyneacoloog je bent heus de enige niet.

groetjes en veel succes L

Terug
Bovenaan