wond keizersnee

Hai,

Heeft iemand ervaring met een keizersnee? Ik heb 12 uren weeen gehad, waarvan 2 uren persweeen, het hoofdje daalde niet goed in, dus toen is besloten om een keizersnede te doen. Ik kreeg een ruggeprik, ging allemaal goed, voelde daar niet veel van, vond het heerlijk, eindelijk die pijn van die persweeen weg. Hoelang hebben jullie nog last gehad van de wond? Inwendig en uitwendig. Het litteken (uitwendig) is bij mij erg gevoelig, het is nu 10 weken geleden. Ik moet er niet aan denken om weer een spijkerbroek aan te moeten, of zou ik nu te snel willen? Inwendig voelt het ook nog niet echt lekker, wel balen hoor! Ik hoop wat ervaringen van jullie te kunnen lezen. Groetjes

Hallo,

Ik ben ook 5 weken geleden voor de tweede keer bevallen via een keizersnee. Beide keren was het niet gepland en heb ik eerst weeen gehad. Nu is het 5 weken geleden en heb ik nog last van de wond, vooral inwendig. Tot voor kort hed ik ook veel last van mijn huid (dat komt doordat ze wat zenuwen doorsnijden). Ik kan mij van de vorige keer herinneren dat het inderdaad wel een tijdje duurde voordat de pijn echt helemaal weg was. Overigens ben ik toen wel na 12 weken weer aan het werk gegaan als verpleegkundige wat goed ging zonder pijn.
Ik zou zeggen dat als je het niet vertrouwd je misschien even naar de huisarts moet gaan.
Veel sterkte en geluk met je kleintje

Hoi,
Ik heb 14 mnd geleden een geplande keizersnede gehad en ook ik heb nog best lang last gehad van de wond, hoewel hij perfect gehecht was en heel mooi was genezen aan de buitenkant. Dat gevoelige komt ook doordat de zenuwen elkaar weer opzoeken en dat kan inderdaad best lang duren. Ik geloof dat ik nog wel tot ongeveer 16 weken behoorlijk last heb gehad, vooral ook inwendig, met bukken en andere bewegingen. Nog steeds is het soms gevoelig, maar niet meer pijnlijk. Soms een irritante jeuk of een trekkerig gevoel. Ik dacht altijd dat het een fabeltje was, maar ik merk wel degelijk dat het litteken veel meer trekt als er weersverandering op komst is. Hoe dat komt weet ik niet, maar de praktijk wijst het gewoon uit... Sommige plekken zijn bij mij nog steeds min of meer gevoelloos.
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, gezien de tijd die ikzelf ook nog 'last' gehad heb en het is echt weer goed gekomen. Maar goed, de verandering in je lichaam is blijvend, vind ik zelf. De plek blijft gewoon heel anders aanvoelen als voorheen, maar ook dat went weer...
Veel geluk verder!
Gr. Lies

Ik ben bevallen met een keizersnede 9,5 week geleden. Ik heb nu werkelijk nergens last meer van. De wond is genezen, mijn onderbuik voelt nog een heel klein beetje doof aan, maar verder voel ik me als nooit tevoren. Heb zelfs na 2 weken mn oude spijkerbroek alweer aangetrokken, en na 5 weken vreeen mijn man en ik er alweer lustig op los. Het kan dus ook anders gaan..

Mijn keizersnede is alweer 2 1/2 jaar geleden. Ik weet nog goed dat bij mij een lekje in de snee zat waar wondvocht uitlekte. Dat heeft wel drie weken geduurd. Overigens was de pijn snel weg. Nu zit er alleen nog een gevoelloze dikke streep onder op mijn buik. Heel charmant.

Marte

Terug
Bovenaan