Wonderolie?? Iemand ervaring?

hey meiden,

Vandaag ben ik 39 weken en en 3 dagen. Waar ik vorige week nog dacht even wachten nog denk ik nu ach donderdag of vrijdag kom maar op. Wordt het een kreeftje of een leeuwtje?? Zelf had ik steeds de 21ste in mijn hoofd maar na de eerste controle werd de datum 23 juli.
(om het lange verhaal over te slaan kun je ook gelijk naar het laatste deel gaan hoor :)

Thuis is het onrustig. Mijn vriends oma ligt op sterven. We hadden al jaren geen contact, hebben het nog op haar 80ste verjaardag nog een keer geprobeert maar helaas. Ze is nu 83 ligt al 2 wkn in het ziekenhuis en ze wil niet meer leven.
Haar grote wens, nog 1 keer mijn vriend zien. Haar eerste achterkleinkind zien of mee maken zit ze niet echt op te wachten.
Het is een lang verhaal ga jullie er niet meer lastig vallen. Oma wil niet meer de dokters zeggen dat "het tussen haar oren zit" maar werken mee aan het sterven. Alle voeding en vocht is eraf en ze zou elk moment kunnen sterven. Mijn vriend loopt al een dikke week het ziekenhuis af en aan en moet dus ook steeds de confrontatie met zijn vader aan (hadden 8 jaar geen contact meer en geloof me dat willen we graag zo houden)

Zondag dacht de dokter het is nu binnen 1 uur gedaan maar nee oma leeft nog. Na het spoelen gister van haar longen (ze maakte nog al een naar geluid en kon hierdoor niet ontspannen) heeft het lichaam mogelijk zoveel vocht opgenomen dat ze ook weer uit coma is ontwaakt en dus nog wat dagen heeft.
Ik merk dat wij steeds op de datums letten. We willen niet tegelijk een baby en overleiden oma of stel je voor op de dag bevallen dat oma wordt gecremeerd.

wordt het nog een lang verhaal, sorry...

Maar goed ik heb wonderolie liggen dat zou ervoor zorgen dat je en je darmen goed leegt (poep je niet je kind onder) en het zou de weeen kunnen opwekken. Daphne Dekkers gaf de tip in haar boek. Nu dacht ik okay ik haal dat op bij de apotheek en dan neem ik dat in.
Ik heb enorme angst om over de 40 wkn te gaan. dit na 2 vriendinnen die beide hierdoor zijn bevallen van een dood kindje (42 weken en 41,5 zwangerschap) Maar ja nu lees ik zulke dubbelde verhalen op internet.
Wie heeft er ervaring mee??
Wat zal ik doe?

Wat een vervelende situatie zeg! Het is voor jou niet echt makkelijk maar voor je vriend ook niet!

Wat lastig dat ze weer een beetje bij is gekomen van het vocht om haar longen te spoelen dan wordt het hele proces wel verlengd. Dat wens je niemand toe in zo'n proces. Haar niet maar ook de mensen om haar heen niet.

Ik zou vandaag contact opnemen met je vk. Denk dat het goed is om even je verhaal te doen en te overleggen. Ik heb geen ervaring met wonderolie en weet ook niet of het kwaad kan. Ik zou het in ieder geval niet zomaar nemen zonder het even te overleggen. Ik begrijp je angst om over de 40wk te gaan, heb dat zelf ook wel een beetje...

Als je overlegt met je vk zijn er ws andere opties om je wat op weg te helpen. De hele sitatuatie doet je ws geen goed maar het is wel goed om hier met wat meer deskundigheid naar te kijken. Wanneer had je anders terug gemoeten naar de vk?

denk een beetje om jezelf!

hier nog een die angst heeft over de 41 weken heen te gaan dan ivm dezelfde verhalen.

ik heb dus met mijn vk afgesproken dat zodra ik 23 juli mijn due date gepasseerd ben we voor die week nog afspraak maken voor inleiden.

zou je ook kunnen afspreken met je vk?

Bij mijn verloskundigenpraktijk is het beleid de afgelopen jaren bijgesteld van pas na 42 weken inleiden naar uiterlijk met 41 weken. In mijn omgeving hoor ik ook van veel vriendinnnen dat er iig de mogelijkheid wordt geboden om niet over de 41 weken te gaan. Het idee is dat de 42e week niet meer zoveel toevoegt, of het extra rirsico's met zich mee zou brengen is nog lang niet vastgesteld. Ik zou het zeker voorleggen aan je vk en dan zul je waarschijnlijk al in je 41e week naar het ziekenhuis worden gestuurd. Desnoods alleen voor extra controle vanaf 41 weken en dan kaart je het daar direct aan. Van een vriendin die verloskndige is, weet ik dat veel ziekenhuizen daar vrij makkelijk in meegaan of zelfs niet willen wachten tot 42 weken.
Verder zegt diezelfde vriendin dt wonderolie best zou kunnen hlpen, je lichaam en het kindje moeten er wel al klaar voor zijn, het is net een klein extra zetje dat je kunt geven.

O ja, zelf heb ik bij nr 2 wonderolie gebruikt, dit was niet lekker om te drinken (een soort olijfolie), ik moest idd heel vaak naar het toilet, maar het kindje bleef zitten waar het zat. Ik heb uiteindelijk acupunctuur gedaan en dat lijkt te hebben geholpen...

he gadsie.... wat een nare verhalen zeg... beetje uit kijken daarmee er zijn hier allemaal mensen die al 41 weken of 42 weken zijn...

Verder weet ik niks over de olie..
Gewoon proberen zou ik zeggen..

Kus amanda

Wat een verhaal zeg. getsie,
Ik heb zelf frambozenbladthee gedronken.
mocht je dit willen proberen moet je mij even mailen want ik heb nog genoeg over om te delenarky1978@hotmail.com

en misschien wil de vk wel kijken of ze kan strippen?? dan moet ze wel eerst even "kijken" of er al beweging in zit aan de onderkant anders heeft het geen nut.

heel veel sterkte gewenst

Meid toch... Ik zou je VK bellen en vertellen wat je nu enorm dwars zit... Grote kans dat ze je dan toch kunnen helpen... (strippen of inleiden..). Als ze het niet weten, kunnen ze je ook niet helpen... Echt meisje... Ik zou haar gewoon ff bellen dat je er door angst gewoon doorheen zit!!! Succes!!!

Terug
Bovenaan