Wonderolie

Iemand bekend met het drinken van wonderolie nadat je gestript bent door de vk of gyn?
De vk in het ziekenhuis liet het vorige week vallen.. ze zei als je volgende week gestript wordt kun je daarna wonderolie drinken. Dat kan het strippen breken of laten doorzetten.
Dit is blijkbaar verkrijgbaar bij de apotheek. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar het schijnt dat het je lichaam leeg maakt en wat buikkrampjes veroorzaakt (volgens internet) en dit wordt wel of niet overgenomen door je baarmoeder waardoor de weeën op gang komen. Het zou alleen werken als je baarmoedermond al verweekt is. Dus als je lichaam en de kleine er nog niet klaar voor is zou het niet werken.

Ik had er nog nooit van gehoord dus ben erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft?

Ja dit is een bekend trucje, wat volgens mij nooit echt wetenschappelijk onderbouwt is. Ik vermoed dat je vooral zelf last krijgt van ne darmen. Je darmen legen zichzelf sowieso vaak voor je bevalling ter voorbereiding om ruimte te maken. Het past volgens mij in de categorie springen en ananas eten enzovoort. Ik geloof er miet zo in, maar als je denkt dat je dat moet doen en voelt dat dat kan helpen zal ik het vooral uit proberen. Ik kan aanraden dat vooral naar je gevoel moet luisteren, hoe lastig dat het ook is omdat alles nieuw is ed, maar je moederinstinct kan meer dan je denkt. Succes

Schijnt wel dat de kans groter is dat je kindje na het gebruik van wonderolie sneller in het vruchtwater poept..
strippen geloof ik ook niet zo in als de baby er klaar voor is komt die vanzelf

Strippen is het enige wat wetenschappelijk bewezen is wat zou helpen. Ik zit met een te hoge bloeddruk vandaar dat ze proberen te strippen en hopen dat dit de bevalling op gang brengt en anders zal ik sowieso worden ingeleid. 
Maar bij de wonderolie twijfel ik nogal vandaar dat ik nieuwsgierig was naar verhalen van mensen die hier ervaring mee hebben. 

Mijn moeder heeft het destijds gedronken, de volgende dag kwam ik. Veel dingen werken wel, maar alleen als het al op de wip staat. Een orgasme, ramen lappen of andere intensieve activiteit, ananas hart eten, wonderolie nemen, partner hard aan je tepels laten zuigen. Veel seksen. Ik ben zelf wat huiverig voor wonderolie, de bevalling gaat ook wel pijn doen en om nou eerst ook nog hevige buikkramp te ondergaan, niet zo veel zin in.

Jep ook al geprobeerd. Niets helpt helaas. Haha. We hopen dat het vanzelf op gang komt nog voordat ik zal worden ingeleidt dat ia natuurlijk altijd het beste

Terug
Bovenaan