wonderolie???

Ik heb wel eens gelezen over wonderolie? Dat zou de weeen opwekken.....? Heeft iemand dat wel eens gedronken? Ik las toen wel dat diegene zat te kokhalzen tijdens het drinken daarvan. Het trekt mijzelf niet zo aan, maar ja als het helpt...

groetjes, Karin

Het idee achter wonderolie is volgens mij dat het sterk op de darmen werkt en de samentrekkingen weeën kunnen opwekken. Maar heb ook gehoord dat het alleen werkt wanneer je er zelf klaar voor bent anders heb je als enig resultaat flinke darmkrampen.
Zelf ben ik geboren nadat mijn moeder wonderolie had genomen en blijkbaar was ze er klaar voor. Het ene moment stond ze te koken en nog geen 10 minuten later werd ik, zonder dat er  iemand bij was, geboren, met het vlies nog om me heen.
Nou zal dit niet alleen door de olie zijn geweest, ik was het 5e kind maar mijn jongere broertje is niet met zo'n vaart geboren.  

Hai Karin,

Inderdaad wat de dame voor mij al schreef,heeft het een werking op je darmen. Je krijgt dan darmkramjes en moet je een paar keer naar de wc. Het kan dan de baarmoeder daardoor geprikkelt wordt. Dan moet inderdaad de baby er ook al klaar voor zijn. Het kan een klein beetje helpen.
Je kunt het kopen bij de apotheek. ja maakt het aan met een beetje limonade en moet het dan in 1 keer opdrinken.
Via via heb ik gehoord dat er ook en wonderzalf bestaat. Ik ben er nu achtr hoe dat heet en ga op zoek naar de zalf. dan schijnt een ontspanning zalf te zijn, maar als je dat op een speciale manier gebruikt, kan het ook zijn dat je de weeen opwekt.
Kan het altijd proberen natuurlijk.

En voor de dame voor mij (ben erg slecht in namen), wat moet jou moeder in paniek geweest zijn zeg, zo ineens een baby met vlies en al. Ik zou helemaal in paniek raken denk ik.

Groetjes, Ris

Dat was inderdaad paniek, mijn vader was  naar de buurvrouw om de verloskundige daar te bellen(ze hadden nog geen telefoon) en op dat moment kwam ik dus al. Gelukkig was de buurvrouw er  snel en was er nog even paniek omdat ik niet gelijk huilde maar dat duurde maar even. En toen was het wachten op de verloskundige.

Hoi

Ik wil hier ook even op reageren.
Ik hoor eigenlijk thuis op het zwanger worden forum.
Ik ben vroeger zelf ook zo op de wereld gezet.
Mijn moeder kreeg toendertijd de tip van de verloskundige.
Ze kon het proberen of anders zou ik de volgende dag worden gehaald!!
Nou en ik was er hoor "s nachts!! Mijn ouders hadden eerst nog een feestje en na het feestje naar bed.
Ze lag net rustig (mijn vader viel als een blok in slaap van de alcohol zo gezellig was het feestje) en toen begon het!! en meteen heel heftig!!
De verloskundige was er nog niet( ze kregen haar eerst niet te pakken omdat ze de hoorn er naast had liggen) en toen kwam ik al!!
Mijn zus heeft het ook gedaan met mijn nichtje en ook zij was zo geboren.
Dus het kan zeker helpen!!
Maar ben je er nog niet klaar voor, tja dan ga je aan de dunne!!
En mijn moeder kreeg het advies om het puur te doen, dus met limonade ken ik het niet!! en puur is het heel erg vies!! maar 2 x 2 eetlepels is voldoende!!

Hoop dat je er wat aan hebt!!

Alma

Ja, het helpt echt !!! Ik heb het bij beide bevallingen de wonderolie
de dag ervoor gebruikt (ik was 11 en 10 dagen overtijd dus er
waarschijnlijk ook wel helemaal klaar voor). Het werkt goed op je
darmen dus in de buurt van de toilet blijven....

Gewoon te koop bij de drogist.

Josephine

Terug
Bovenaan