wonen in/op een recratiepark

Hallo,

Mijn vriend en ik lopen met het idee om een chatet te kopen op een van de recreatieparken rond Utrecht. (maarssen,loosdrecht enz)
We hebben een zoontje van 2 en ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die er wonen of gewoond hebben.
Is het wel leuk voor kinderen?
We willen er dus permanent gaan wonen dus geen vakantiehuisje.
Alle reacties zijn welkom,zowel positief als negeatief.
Ik hoop snel van jullie te horen.
Groetjes van een happy_mama
 
Hoi,

Zelf wonen wij op een recreatiepark (Noord-Brabant) in een houten chalet. Wij mogen er permanant wonen.
Ons park heeft 42 vaste koopchalets en de rest is camping. Het geheel is kindvriendelijk ingericht, dus voor Lotte (nu 5 maanden oud) is het hier geweldig.
Er zijn eekhoorntjes en herten. Verder zwembadjes, speeltuintjes en zandbak. Kortom...Lotte vermaakt zich straks wel.
Ik heb erg moeten wennen aan mijn nieuwe leefomgeving. Woonde zelf in een hoekwoning binnen een achterstandswijk. Deed daar wijkgericht vrijwilligerswerk, dus ik kende veel mensen. Daarnaast was er veel leven in de brouwerij, vooral na 23.00 uur op straat.
Hier is iedereen op zichzelf. de minimum leeftijd is 55 plus. Wij zijn de jonge broekies binnen de vaste bewoners. DIt is niet altijd leuk. De ouderen zitten in een andere belevingswereld, fase dan wij. Zij zijn grootouders, wij kersverse papa en mama. Dat geeft af en toe wrijvingen, omdat ik anders Lotte opvoed dan zij.
Ook is het soms eenzaam. Vooral tijdens de zwangerschap vond ik het moeilijk om er alleen voor te staan. Mijn ouders wonen 40 km van me vandaan en mijn zus 50 km. Door de dikke buik werd auto rijden knap lastig. HEb dan ook echt tranen gehuild van de eenzaamheid. Mijn vriend werkte overuren om na de bavlling een paar weken thuis te kunnen zijn, dus dat was in de grote vakantieperiode niet leuk. Iedereen is op vakantie en jij zit daar maar in het bos tussen de eekhoornen, muggen, muggen en muggen. Want ja, het bos klinkt zo mooi, maar het geeft me een insecteninvasie!!!!! Ben elk jaar zelf een kraterveld van alle muggenbeten.

Maar verder is het hier goed vertoeven hoor. We hebben twee honden en een kat. Zij vinden het hier super en je komt na en dag druk werken altijd in een relexte sfeer thuis. DAt is wel zo prettig.

Groetjes,

chaletbewoonster Suzanne
 
Terug
Bovenaan