Wonen op 55m2?

<p>Hi dames,</p><p>Ik kom er gewoon niet uit.</p><p>We gaan dinsdag een appartement bezichtigen is wel de eerste die we gaan bezichtigen maar het heeft een ideale ligging. Aan de rand van de bilt 10 min fietsen naar utrecht centraal 5 minuten naar zeist. Het is trouwens ook best goedkoop 710 euro per maand excl servicekosten van 40 euro. Nu we kwa geld pas maart april echt goed zitten zou het jaartje wonen ideal kunnrn worden. ( woon nu mrt mr schoonouders) hy heeft ook een berging bij de kelder zegt die van de appartement</p><p>Ik begreep van iemand dat de kamers 11m2 woonkamer met keuken 26m2 is. Badkamer wc is dan 18m2 Red ik hrt met een dochter van 4 maanden waar ik een grotre commode ledikant kleiner klrdingrek heb? Plus wil er kast nog bij. En bij onze slaapkamer komt een boxbed van 2.5  en kan ik me spullen dan kwijt bij de berging? </p>
 
Klinkt als een krappe boel.. vooral even intekenen lijkt me.. heeft je kindje een eigen kamer zo? Nee he? Dan wordt het lastig denk ik. maar moet perse alles mee? Is een commode echt nodig, of kan je ook op bed/bank verschonen? Ik heb een bakje beneden bijv met wat luiers en doekjes, zodat ik niet altijd naar de commode hoef.. de enige manier om te weten wat past, is intekenen op een plattegrondje. Wellicht moet je wat concessies doen.
 
Het lijkt me allemaal erg krap worden. Kan je geen ruimte maken voor haar spullen in jullie eigen kast? Of inderdaad de commode kast eruit laten.Het lig natuurlijk ook aan hoe de plattegrond eruit ziet. Wat eerder gezegd is, teken jet vooral in. Succes!
 
Wij wonen op 65 4kante meter
Met 2 slaapkamers badkamer en woonkamer apparte keuken past allemaal
Ligt er aan hoe je alles indeeld
 
Wij wonen op 70m2, met 2 kinderen!! En dat gaat prima! Ze zijn 3 jaar en 16 maanden oud.
Ze delen samen 1 kamer. Daarin staan 2 bedjes (peuterbed en ledikant) Ze delen samen een kast en commode. 
Beneden hebben we gewoon een speelhoek en de kinderwagen ligt bijv. altijd achterin de auto. Da's ook geen ramp, ik hoef die echt niet perse in de gang te hebben staan. 
We zijn creatief in het opbergen van speelgoed onder schuine hoeken en onder het bed etc. De wasmachine staat in de keuken, de droger tegenover de wc en het wasrek op onze slaapkamer. Onze kleding hangt in het trapgat onder het schuine dak.
T is allemaal niet 'ideaal', maar ik ben er wel achter dat het prima gaat zo en kinderen echt niet veel ruimte nodig hebben. Allebei een eigen kamer of eigen kast vind ik bijvoorbeeld echt onnodig die eerste jaren.
We willen binnen 2 jaar wel echt verhuizen omdat we een 3e kindje willen, en dat gaat echt niet meer passen.. maar anders zou het nog prima een poosje gaan denk ik. 
Hoe meer ruimte je hebt, hoe meer spullen. Hoe minder ruimte, hoe meer je opruimt en beseft dat je eigenlijk heel weinig nodig hebt! 
Tegenwoordig is het zo 'normaal' om  een groot huis te hebben en allemaal een eigen kamer en een kast vol kleren. Mijn kinderen komen echt niks tekort, ze hebben kleren genoeg en speelgoed genoeg, ook in een klein huis :)
Eerlijk gezegd vind ik het ook heeeeel fijn, want stofzuigen is 3min werk en met schoonmaken ben ik binnen 30-45 minuten mn hele huis rond, haha! Heeeerlijk!
 
Terug
Bovenaan