wooooh goed nieuws

A

Anoniem

Guest
hey meiden

moet even mn blijdschap kwijt hoor!

we wonen in een particuliere woning, waar heel veel gebreken aan waren en de huur vrij hoog was.

nu hadden we huurteams ingeschakeld (tip voor iedereen die particulier woont!)

dat is een organisatie die komt kijken of je te veel huur betaalt.

we betaalde dus bijna 80 euro te veel huur per maand. al bijna 2 jaar!!!

huurteam had een brief geschreven naar mn verhuurder, met de mededeling om de huur naar beneden te gooien. hier had mijn verhuurder niet op gereageerd, waardoor er een brief naar de huurcommissie is gegaan. die verzocht mijn verhuurder ook om de huur naar beneden te gooien, anders zouden ze andere stappen ondernemen.

en ja hoor, mn verhuurder is akkoord gegaan. we gaan per 1 maart bijna 80 euro naar beneden!!!

ben echt zo blij. scheelt toch weer 80 euro toch?

helaas is het niet met terugwerkende kracht. dat zou pas een leuk bedrag zijn wat we dan terug zouden krijgen.

maar goed, dit is natuurlijk ook goed nieuws :D

nu nog zo snel mogenlijk een ander huis zoeken, want we willen echt graag verhuizen, maar tot die tijd: betalen we lekker 80 euro minder aan de huur.

en alle gebreken zijn ook allemaal opgelost door hun.

(had last van tocht,muizen,lekkage,breuken in bekabeling,plafond vol scheuren, nog meer lekage, gaten in de grond,geen ventilatie in badkamer en zo kan ik nog wel een uur doorgaan hihihi)

lang leve huurteams!!! (p.s. t kost je helemaal niks)

sorry hoor, heeft eigenlijk niks te maken met dit forum, maar moest het even kwijt :p

liefs, do

hoi do

hoe kun je die mensen inschakelen

wij willen dat ook gaan doen
wij betalen voor een benedenwoning
met enkel glas 2slaapkamers
een kachel die het bijna niet doet
een keuken van de jaren 0 waar ze niets aan willen doen
een nog veel meer gebrekken
476,53
dat is dan toch niet normaal
mijn meisje is bijna altijd verkouden omdat we het hier niet warm kunnen krijgen

liefs manuela

Hoi,

Wat een goed nieuws zeg! En iedere euro is meegenomen dus zeker ook 80 euro!
Gefeliciteerd hoor.

Liefs Reneke

Hoi Do,

Is idd goed nieuws,,is toch weer 80euro!
Kun je mooi die vriendin voor uit eten nemen..haha.. hou je nog geld over.
Veel succes met het zoeken naar een nieuwe woning!

Gr MJ

hey manuela

ik heb toen gewoon op internet gekeken. even google-en.

heb gezocht op "te veel huur"

zo krijg je verschillende corperaties die je kunnen helpen.

of t nou particulier is, of via woonbron maakt niks uit.

maar particulier word je gewoon veel sneller genaaid (sry!)

gewoon doen hoor! t kost je helemaal niks ern meestal werkt t behoorlijk in je voordeel.

moet je wel even zeggen, weet niet of je particulier woont maar zo ja:

ze zijn niet verplicht om iets aan je kachel te doen! (zit hier met t zelfde probleem)

klinkt heel stom, maar t enige wat de verhuurder moet doen, is zorgen dat er een aansluiting is!!

vette kans dat je dus zelf je kachel moet maken.

maar: gewoon proberen. zeg t gewoon als je een bedrijf hebt gevonden (in mijn geval huurteams)

gewoon alle gebreken opnoemen. waarschijnlijk kunnen ze t toch proberen. tja, als je verhuurder dan nog nee zegt, heb je t in ieder geval weer geprobeerd toch.

het zijn trouwens wel 2 verschillende klachten he.

er is 1 brief naar de verhuurder gegaan over de gebreken

en 1 voor de te hoge huur.

weet niet of je er langer of korter dan een half jaar woont, als je korter dan 6 maanden in dat huis woont, krijg je (als je recht heb op huursverlaging) het met terug werkende kracht.

ja, erg he. zo veel gebreken en zo veel huur!

wij betaalde 441,69 euro. nou, dat zal je niet zeggen als je dit huis zou zien.

en idd t ergste is dat je kleine dan zo vaak verkouden is. gelukkig kan het geen kwaad maar toch.

en nathala wordt elke ochtend wakker met koude handjes. kan ook geen kwaad maar leuk is t niet.

zal blij zijn als we hier weg kunnen hihihihi

succes met zoeken!

liefs, do

Hoi do,

Nou dat is indd geweldig nieuws!!!!
Alle kleine beetjes helpen toch en zeker 80 euro.
Kun je altijd voor wat anders gebruiken.
Wat goed dat dit nu eindelijk is gebeurd.

Liefs marielle

Hey meid

Dat is mooi meegenomen alle kleine beetjes helpen zeg ik altijd maar. En 80 euro is geen klein beetje daar kan ik bijna 2 weken van eten. Je had het erover dat erwin 1600 netto verdien nou dat vind ik nog wel redelijk voor alleenverdiener die van mij heeft minder dan dat maar ja hij is er ook weer bij gaan leren.
Investeren voor de toekomst dus maar nou kan je mooi wat extra opzij leggen voor een ander huisje lekker zeg.
Wij moeten misschien ook wel gaan verhuizen voor milton zijn allergie want de woning is oud en erg vochtig we hebben  geen goede ventilatie. Ze zijn ziezo al bezig of de woningen gerenoveerd worden of gesloopt is waarschijnlijk eind van het jaar bekend ik probeer via de gemeente verhuiskostenvergoeding te krijgen lukt dat niet dan blijven we waar we zitten geen keus dan en dan wachten we wat er komen gaat   Ene kant wil ik ook niet weg we hebben een mooie grote tuin en we zitten best wel centraal ik kan lopend naar mijn moeder en zus. Maar ja gezondheid van mijn kindjes gaat voor alles .

groetjes lisette

hey lisette

ja, idd alle beetjes helpen.

zeker omdat ik ook ga werken. betekent dat we ongeveer toaal 500 euro per maand kunnen sparen.

we zijn met de ziekenfonds ook naar beneden gegaan (overgestapt naar een goedkopere) scheelt ook al weer 33 euro.

waar studeert je man voor?

woon je in een koop of huurhuis? je kan urgentie krijgen he, vanwege de vocht enzo.

de gezondheid van milton is idd heel erg belangrijk.

dan maar iets verder van je zus en moeder weg.

als je urgentie wilt, kan je dan aanvragen. zou voor de zekerheid eerst de ggd langs laten komen.

hun kunnen je vertellen of je een grote kans maakt op urgentie, ivm milton.

je moet nl wel betalen voor de urgentie en als hun al zeggen dat je t niet krijg, is t anders toch weer weggegooid geld.

succes ermee!

liefs, do

Terug
Bovenaan