woordenschat van een kind van 2

Hoi allemaal,
Heeft er iemand een idee wat een kind van 2 jr.gemiddeld zegt en dan bedoel ik ook duidelijk praten dus geen:
soeten(voeten), pomen(komen), jopen(lopen), sapen(slapen) enz.
Ik merk dat ik mijn zoon heel goed versta,maar een ander zit soms met zijn oren te flapperen.
Hij kan wel 3 woorden achter elkaar,maar niet voor iedereen even duidelijk (behalve voor ons dan).
Ben wel es benieuwd naar jullie ervaringen!

 
Hallo,



Mijn zoontje is nu ruim 2 1/2 en kan praten als de beste. Een half jaar
terug was dat echter wel anders. Hij zei heel weinig en het was alleen
voor ons begrijpelijke taal. Op het consultatiebureau adviseerden ze om
nog eens extra langs te komen als hij 2 1/2 was vanwege zijn beperkte
woordenschat.

Binnen en paar weken ging zijn spraak echter met sprongen vooruit en nu
praat hij heel duidelijk in keurige zinnen. Heel verrassend hoe snel
die ontwikkeling opeens kan gaan.



Groetjes

 
Hoi,

Ik heb een dochter van net 2 jaar. Ze kletst de oren van mijn hoofd af, maar zelfs voor mij is het vaak onverstaanbaar. Losse woorden die ze zegt snap ik (en meerdere die veel met haar omgaan), maar zodra ze een langere zin dan 3 woorden probeerd te maken, raak ik de draad kwijt. De meeste woorden die ze zegt zijn ook nog niet correct (dinken = drinken, noepie = snoepje, enz) Toevallig zijn we van de week op het bureau geweest, daar is mij verteld dat het nog niet om de uitspraak gaat, maar om de woordenschat (die groot is bij haar voor haar leeftijd) als ze de woorden  kennen en de betekenis snappen, gaan ze vanzelf beter praten.  Ik moet erop letten dat ik haar blijf corrigeren, dus als zij vraagt: Dinken? Zeg ik bv, Ja hoor, mama zal even drinken voor je pakken.
Groetjes Brenda
 
Onze Kris is 20 maanden. en begint steeds meer een grotere woordenschat te krijgen.
Van dingen wat hij weet wat het betekent. nog niet alle woorden precies goed. maar wij zeggen het tegen hem wel hoe het moet.

Wij vinden dat hij best wel veel kan. en vertelt ook veel verhaaltjes waar we niet veel van snappen.

maar bv bankje tsitten zegt hij.
drinken paardje, tractor papa en mama. nonny   is donny
lelly is kelly. en zegt tinke tineke louis, thea.
en tuin. baan is glijbaan. broemertje is brommer.
bakje is prullenbak douche, tut, muis zegt hij mous. en bouwe is bob de bouwer. lala van de teletubies.
keuke, toetje, koe, en veel dieren geluiden kan hij na doen. er zijn nog wel wat dingen maar weet zo 123 niet.

Wij vinden dus dat het goed gaat. soms vinden we het veel ste snel gaan. de tijd vliegt voor bij.

Elke kind doet het op hun eigen tempo. en ik moet zeggen ik benveel met Kris bezig.
Omdat ik veel thuis ben.

Groetjes jenny
 
Mijn zoontje van net 2 praat wel al heel duidelijk. Hij heeft een grote woordenschat en spreekt het ook duidelijk uit. Hij maakt ook al langere zinnen. Uiteraard heeft hij ook wel eens dingen die ik niet gelijk begrijp. En als hij heel enthousiast iets wil vertellen, komt hij er ook niet helemaal uit.

Ik doe veel qua woorden met mijn zoon. Ook denk ik dat het scheelt dat hij 2 dagen naar het kinderdagverblijf gaat, waar een aantal oudere kindjes zijn waar hij veel van leert

Ieder kind heeft zijn eigen tempo. UIteindelijk hebben we toch allemaal goed leren praten!
 
Hoi

Volgens mij verschilt het wel heel erg per kind hoor. Mijn zoontje is ook 2 jaar en 2 maanden en klets ook de oren van me hoofd. Erg gezellig en ook verstaanbaar. Kan echt hele gesprekken met hem voeren en hij begrijpt het ook. Maar hoor van veel mensen ook van op de creche dat hij gewoon erg scherp en bijdehand is. Er zijn kindjes van zijn leeftijd op de creche die zeggen allen mama en veel brabbel taal. Wel kan het ook zijn dat je zelf als ouder misschien ook wel veel invloed erop heb. Ik ben zelf ook een kletskous. En praat veel met mijn zoontje en leer hem ook veel als hij thuis. Als hij vraagt wat is dat leg ik het hem ook uit.En tijdje daarna vertelt hij het zelf nog een keer. Dus veel praten tegen je kind en veel herhalen kan misschien ook wat helpen.

Groetjes Nancy
 
hoi,

nou ik denk dat  ik als ouder absoluut geen invloed hebt op het spreken tenminste niet bij mijn zoontje bijna 2jaar (dec).
hij brabbelt tatatatata soms doet hij geluidjes na nounou nha.
als ik zeg mama zegt hij ethan
als ik zeg papa zegt hij ethan
als ik zeg oma zegt hij ethan
als ik zeg opa zegt hij ethan.
ethan is zijn eigen naam.
ik praat heel veel met hem en hij begrijpt ook wel wat ik bedoel maar vertikt het om te praten.
maar het komt vanzelf wel alleen niet wanneer ik het wil.

groetjes
 
quote: hieke schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-10-2005 12:31:42'));

Hoi allemaal,
Heeft er iemand een idee wat een kind van 2 jr.gemiddeld zegt en dan bedoel ik ook duidelijk praten dus geen:
soeten(voeten), pomen(komen), jopen(lopen), sapen(slapen) enz.
Ik merk dat ik mijn zoon heel goed versta,maar een ander zit soms met zijn oren te flapperen.
Hij kan wel 3 woorden achter elkaar,maar niet voor iedereen even duidelijk (behalve voor ons dan).
Ben wel es benieuwd naar jullie ervaringen!





 
Terug
Bovenaan