Woordjes zeggen met 16 mnd.

Hoi mama's,

Mijn zoontje bijna 16 maanden oud zegt het volgende: mama, papa, opa, oma, wauw(=de kat, als  ze miauwt zegt mijn zoontje 'wauw'), haaai (als ie ergens binnenkomt), daaaag(als ie dag zwaait) ohoh(van de teletubies) tie (=die als ie iets aanwijst), oeoeoeoe (doet de koe) en verder echt vanalles met de 'oe' en de 'ie' dus 'doewie' 'toegie' 'hoegie' enzenz. Vind het heel grappig en echt heel knap allemaal maar ben heel benieuwd wat de woordenschat is van leeftijdgenootjes!

Liefs mama van PIp
 
Onze kleine man, nu bijna anderhalf, klets ons ook de oren van het hoofd. Hij heeft echt al een enorme woordenschat (daarentegen kan hij nog niet los lopen) Papa, mama, Nina (zijn zusje) opa, oma, Carla, Rob (vrienden van ons) trap (want hij vindt zelf traplopen erg leuk) stap, tram(boterham), dap(sap/,melk) koeka (koelkast) ada(acda de hond van opa/oma) tubbie(teletubbie, zijn nieuwste verslaving) broembroem, trein!, en ga zo nog maar even door. Ik krijg wel eens commentaar van het cb, omdat hij dus qua kruipen en lopen ed (motorische ontwikkeling)  niet zo heel snel is. Tja, ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier toch?, en meestal of motorisch    of taaltechnisch. Het lijkt me duidelijk waar mijn mannie zijn energie in stopt. Grappig eigenlijk, lijkt hij wat dat betreft toch op mij (uiterlijk dus sprekend papa) want ik ben ook een enorme kletskous. En enorm trots op wat hij al aan woordjes kent, en al kan zeggen.
 
Leuk he zon kletser. Mijn mannetje is ook 16 maanden en zegt vanalles.
Aan, uit, dicht, open, eten (heel belangrijk voor onze smulpaap) hap, hallohallohallo (klinkt als lidllidllidl) een woord voor tandenpoetsen wat ik herken maar niet kan opschrijven..., roeren (doet ie graag) zitten, speen (noemt ie wiewie, hoe ie daarbij komt?) en natuurlijk pappa, mamma, opa (geen oma) stimpy (onze vogel) en natuurlijk ohoh :), op, af, meeuw, enzovoort enzovoort elke dag komen er nu woorden bij, heel leuk om mee te maken.
 
Hallo allemaal!
Wat kan je steeds meer genieten zo he van je kindje. Onze dochter begon ook al heel vroeg met woordjes. Nu is ze 20 maand en praat met 2/3 woorden achter elkaar. Mini zinnetjes. (ietie bord=Ilse bordje), (laazies aan= laarsjes aan) enz enz. Als we een klein zinnetje zeggen praat ze het zo na. We communiseren al echt met elkaar. Geweldig vind ik dit, kan er zo van genieten. Oja, ze kan een heel stuk zingen van "schaapje schaapje heb je witte wol", Laat af en toe wel een paar woorden weg, maar je hoord welk liedje ze zingt.
Groeten van Susan.
 
Terug
Bovenaan