woordjes

A

Anoniem

Guest
Nou, Ilona is goed aan het oefenen met haar geklets hoor. Ik ben de woordjes steeds aan het opschrijven als er weer iets nieuws is en het nieuwste woordje is: hand. Ze zegt ook jaja (ranja) en toto (foto).
Handig toch dat ook ons dreumesje zich steeds beter kan gaan uiten!

Hoe is dat bij jullie dreumesjes?

liefs miranda

Hoi,

hier nog niet zo heel veel echte woordjes, begrijp wel wat ze bedoelt! En al wel hele verhalen! Ze weet al wel wat een koe zegt en wat een kip zegt... en als ze niet bij haar drinken kan dan maakt ze ook een apart geluidje daarvoor... Alice is trouwens 15 maanden nu.

Groetjes

Hoi
Leuk dat je het allemaal opschrijft. Doe ik ook. Heb van elke zoon een schriftje...Nu een soort map geworden. Elk nieuw woordje, of plukje haar of eerste pleister of eerste kapotte broek (haha) stop ik hierin.
Ik vind het zelf nu al zo leuk om terug te kijken!

Sven praat een aantal verstaanbare woorden maar het meeste lijkt wel Russisch. Hij zegt alleen overal "ja oke" op....

Liefs Anouk

Hoi,
Hier echt een trotse moeder!!
Heb toevallig van de week alle woordjes opgeschreven, kwam tot 47 woorden!
Niet allemaal vloeiend uiteraard, maar wel heel herkenbaar.
En ook echt passend in de situatie..
De laatste woorden zijn school = Sool
En maan = maan.
En sinds gisteren zegt ze ook sneeuw = Seew.
Ik vind het super leuk, en vooral echt makkelijk!
Ze kan goed aangeven wat ze wilt..sitte, drinke, ete, haasje[ haar knuffel], huis, jas, etc..SUPER
Gr Rina

Hoi,

Jesse zegt nog niet zo veel, ik merk wel dat hij de laaste paar weken voor uit gaat en probeerd na te zeggen.

Jesse zegt, ja, nee, bah, op, amp=lamp, oek=boek, heet, mama en papa, hoi, verder weet hij als we iets zeggen wat wij bedoelen,
als ik zeg Jesse op bed, loopt hij naar de trap, zwaaid naar papa, erg trots zijn we dan op hem.

Groetjes Linda

Hallo meiden,
hier natuurlijk ook een trotse moeder en wel van een kwebbel tante.
Sarah zegt al heel veel woorden, sommige wat anders maar de meeste helemaal goed.
De laatste paar nieuwe woorden zijn sneeuw ('sneuw'), eendje (voorheen zei ze alleen 'kaka' van kwak kwak) en druiven ('duie').
Het meest zegt ze papa en mama, auto, eten, op, bad, mauw of poes, ernie, knuf, speen ('peen') en iets minder trots: tietie .
Verder zegt ze heel keurig aankleden en opruimen en eigenlijk nog heel veel meer woorden.

Ze praat dus al heel veel, maar daar tegenover staat dat ze pas een maand nu ongeveer los loopt heel voorzichtig...ze is nu 16 maanden.

Groetjes,
Tamar

jaja, nee nee, pas op (en dan met een vingertje erbij... en dat doet ze net nadat ik haar terecht wijs...)
Toetje, eltruste, papa, mama, opa, oma,   ovie (Goofy).
rinke (drinken) ete

en verder praat ze de hele dag door, alleen verstaan we het meeste niet.

groetjes Maris

Terwijl   mijn dochter een enorme kletskous was met 16 maanden, is Bas daar helemaal nog niet mee bezig.
Hij klletst wel op zijn manier, maar wij verstaan er niks van. Dit zegt hij wel:
"Kijk 's"
"Isdat?"
"Baar" (Klaar)
"Eja" (Eva)
"Iekeboe" (kiekeboe)
En héél soms papa en mama, maar daar kan hij eigenlijk iedereen mee bedoelen.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan