Word beetje gek van mn kids!!

Pffff.....is de 1ste vakantiedag van mn dochter nog maar..maar ze heeft me nu al uitgeput,wat een kwaldag heeft die zeg!voordurend streken uithalen met haar kleine broertje(die vind alles wel prachtig)
daarnet een rol beschuiten opengemaakt,en zoontje trapt die plat in het kleed,daarvoor net gestofdzuigd.pff....ook al naar boven geweest toen haar broertje sliep.en zo gaat het maar door,rommel maken en niet opruimen enzo enzo....waarschijnlijk merken ze dat ik moe ben ofzo....helaas is mn lontje erg kort wat natuurlijk ook averechts werkt bij kids
gelukkig morgen man een dagje thuis,die gaat met ze naar de carnavalsoptocht als niet regent....ik vraag mezelf af hoe andere moeders het doen??vooral moeders met meer dan 2 kids en dan nog is leuk zwangeren??voor mij mag snel 40 weken zijn
is ook natuurlijk nu ik verlof heb nog van alles wil doen maar geen puf en genoeg tijd kan vinden

andere mams met kids:hoe doen jullie alles met zwangeren erbij??vind zo pittig worden nu

liefs jootje

oh dat probleem hebben we hier al maanden!

Mijn zwangerschapsklachten begonnen al na 7 weken, net toen zij in de peuterpuberteit kwam!!!
Mama compleet uitgeput op de bank en zij boven op tafel dansen.
Ik werd er gek van.

Gelukkig werkte de tv als oppas, sta ik normaal totaal niet achter maar ze was er een stuk rustiger door. of stuk wandelen, dan kon ze geen streken uithalen, bij opa en oma op bezoek en ik de ogen ff dicht doen.
Gelukkig na de zomervakantie kregen we meer opvang van 1 dag naar 3
Gelukkig sprongen vrienden bij toen ik die 2 overgebleven dagen niet meer kon redden en mijn man heeft toen zelfs vrij moeten vragen
Gelukkig kregen we uiteindelijk thuiszorg voor de dagen dat ze niet naar de opvang is
Geukkig hebben we een hele goede vriendin die vaste oppas is als ik bijv zoals afgelopen weekend naar het ziekenhuis ben.
Want hier kan ik niet eens mijn bed uit, en hoe het verder gaat is afwachten.

Denk niet dat je hier veel aan hebt, maar vraag hulp bij vrienden of familie, maak playdates bij hun kinderen zodat jij die ondeugd ff weg hebt. of ga zwemmen of in bos wandelen dat zij energie kwijt kan en jij ff rustig achter de kindewagen van je zoon kan strompelen zorg voor je rust.

Moet zeggen dat Mara toch wel de regels goed opgepakt heeft ondanks dat mama er halfslachtig bij lag. Scheelt ook dat die vriendin dezelfde regels heeft. we zijn nu 38weken zwanger en mijn meisje is toch redelijk opgevoed :-D

Hoi Hoi,

Ik breek even in van het feb. forum. Ik ben nu 39 weken zwanger en heb nog 3 andere kids. 8, 6 en 4 jaar oud.
Ook ik heb een hele pittige zwangerschap. Wat bij mij heel erg helpt is duidelijk uitleggen aan de kinderen wat mama voelt en vooral hoe mama zich voelt. Ik probeer het rusten en wat leuks doen met de kinderen zoals een spelletje of knutselen zoveel mogelijk af te wisselen. Ik zie/zag er ook wel een beetje tegen op hoor dat ze de hele vakantie thuis zijn maar het heeft ook z'n voordelen. Als ik iets langer in bed lig of ze lopen om 11.00 uur nog in de pyama....geen probleem. Ik hoef me te haasten. Ik maak ook zo min mogelijk afspraken zodat ik de dag kan indelen zoals ik dat wil.

Sterkte en probeer vooral rustig de kinderen te benaderen (lukt mij ook niet altijd hoor. ha ha ha)

Groetjes!!!

O.... herkenbaar.... lekker de deur uit gaan met ze en een eind lopen of lekker laten rennen en spelen in een speeltuintje... daarna zijn ze een stuk liever!

hier valt het gelukkig in het algemeen wel mee.
qua zwangerschap voel ik me erg goed dus dat scheelt gewoon heel erg.
de meiden hebben hier ontzettend vaak ruzie. de jongste (20 maanden) is een behoorlijke kattekop.
slaan, bijten en haren trekken... en dat continu! de oudste slaat dan terug, waardoor ik de hele tijd moet ingrijpen. jongste in de hoek, oudste uitleggen dat ze dan niet moet terug slaan maar naar mama toe moet. meestal als ze zo baldadig zijn ga ik naar buiten of laat ik ze in de tuin spelen als ik zelf geen fut heb. kunnen ze ff uitwaaien.

op dit moment zijn ze heel lief aan het spelen samen, maar ik weet zeker: over een paar minuten is het lachen hun vergaan omdat 1 van de 2 dan weer een knal uitdeelt (ze zijn tikkertje aa het doen)
ah, terwijl ik dit typ is het alweer bonje!

de oudste stuur ik vaak even naar haar kamerjte om daar te spelen. dan zijn ze even uit elkaar en heb ik ff rust. de jongste slaapt nog smiddags dus heb ik weer rust hihihi. nou ja, rust... ben natuurlijk wel met de ander bezig dan maar dan hoef ik inieder geval niet continu te waarschuwen.

en dat te betekenen dat we straks nog zo'n perstaapje erbij krijgen hahahahaha
nog drukker :p

liefs, do

Ik herken het ook hoor. Ik ben zwanger van de 2e dus geen meerdere kids, maar wel een eigenwijze dochter van bijna 3 die nu heel erg aan mama hangt. En ook ik heb last van een kort lontje. Gelukkig gaat ze nu naar de psz en kan ze zich daar lekker uitleven. Op de dinsdag is papa bij huis en verder gaat ze nog weleens ergens spelen. Ik moet wel zeggen dat ik meer van haar kan hebben dan 2 weken geleden, toen was ik zwaar verkouden en sliep ik nauwelijks. Nu voel ik me beter, slaap weer beter en dat merkt zij ook.
Ook mist ze haar vriendinnetje. Ik ben gastouder en ze mist haar speelkameraadjes wel. Nou ja, als straks de kleine er is heeft ze weer genoeg afleiding.

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan