Word er zo gek van :S

Hallo

Wie herkent dit

Mijn schoonzus doet net of zij de moeder is van ons dochtertje
Komt dit door jalouzie of ..??
Zij heeft zelf een dochtertje van 4 en is net gescheiden..Ze is nu dus bij de broer van mijn vriend..Ze wil weer zwanger worden maar hij nog niet ( uiteindelijk gaan ze na de zomer er mee beginnen )
In mn zwangerschap zat ze altijd aan mn buik te voelen terwijl ze wist dat ik het niet leuk vond   Ook pakt ze charlotte steeds van mn schoot af en zegt ze mag ik haar even ( dan heeft ze haar al vast ) ..Toen ik inverwachting was wist ze alles beter en zei ze steeds : ja hallo ik weet dit toch heb zelf ook een kind en dat soort dingen .. ook maakte ze me steeds bang met bevalling's verhalen
Word zo moe van dat mens kan haar wel schieten .!!!
Ze wil alles bepalen hoe wij het moeten doen ze weet alles beter  .. want ja zij heeft tenslotte al een dochtertje van 4 ( die zo verpest als wat is ) Rara hoe komt dat nou ?!
Ik laat t haar ook heel duidelijk merken dat ik haar niet zo tof vind maar toch heeft ze het niet door en speelt ze zo een moeder voor ons kind ...Alles wat je verteld heeft zij ook al eens meegemaakt maar dan 10x zo erger dus wij mochten niet klagen ..
Wat moet ik hier nou mee..? Ik ontwijk haar al genoeg Word zo gek van dat mens

Hee Nickey,
Dat is erg lastig! Ik herken het (gelukkig) niet, mijn schoonzussen bemoeien zich niet met de opvoeding van Evi. En ik laat Evi niet zomaar van mijn schoot pakken. Misschien moet je toch nog iets duidelijker zijn dan je doet. Als het kwartje niet valt (of 50 euro cent hihihi). Soms denk ik dat je er bij sommige mensen er  beter 50 euro in kan schuiven voor dat ze iets door hebben hihihi.
Kan je vriend je er niet mee helpen? Het is tenslotte de vriendin van zijn broer.
succes!

groetjes Sonja

Hoi,

ik herken het wel een beetje, maar niet zo extreem. Je kunt het gewoon zeggen. Leuk zal ze het niet vinden, maar het is jouw kindje en daar maak jij de keuzes voor. Ik heb wel eens meningsverschillen met mijn schoonmoeder over het wel of niet gebruiken van luierzalf gehad. Daarbij heb ik ook gezegd dat alles leuk en aardig was, maar ik wilde dat het zo zou gebeuren of anders deed ik het zelf!

Als ze je meisje uit je armen plukt, kan je de volgende keer gewoon zeggen dat je dat liever niet hebt en dat als jij het een geschikt moment vindt, jij haar wel geeft. Dan kan ze er ook niet meer om vragen. Vindt zij dat dan niet leuk, prima!!!!! Het is ook niet haar kind, dus trek je daar maar niets van aan. Probeer in ieder geval de regie terug te nemen, anders geef jij straks je meisje een keer een standje omdat ze iets doet wat jij niet wilt en dan zegt je schoonzus: Ach, ga maar door hoor, zo erg was het niet en heb jij ook een verpest kind, wat je duidelijk niet wilt.

Succes ermee, goetjes Ilona

Jaa mijn vriend mag haar helemaal niet .. We hebben wel eens op het punt gestaan om het te zeggen..( Tegen mn vriend zn broer ) Maar dit is lang niet alles.. Ze heeft hem zo onder de plak hij mag niet meer langs komen zonder haar en zo ze profiteertd zo van hem ..Maar wij willen et niet voor hem verpesten omdat dit zn 1 e echte liefde is en omdat zij hem zo goed weet in te palmen dat hij toch voor haar kiest en dat wij straks de boosdoeners zijn ( Geen zin in snappie ) Dan krijg jer weer scheve gezichten omdat we meestal zondag's met zn allen naar mn schoonvader gaan

Hoi Nicky,

Bij mensen met zo'n bord voor hun kop kun je maar het beste heel duidelijk zijn, is mijn ervaring. Zolang jij probeert om voorzichtig met hun gevoelens om te gaan, begrijpen ze het vaak niet. Ik snap dat je de lieve vrede wilt bewaren en dat is heel goed van je, maar ik zou toch als de gelegenheid zich voordoet steeds duidelijk zeggen: "het is míjn dochter en ik vind...(dat ze nu bij haar mama moet zitten, moet slapen, op deze manier gevoed of verschoond moet worden, etc.). Ik denk dat hoe langer je wacht, hoe vervelender je schoonzus het zal vinden als je haar hier op aanspreekt, want ze raakt er steeds meer aan gewend dat ze 'er mee wegkomt'. En misschien heeft ze niet eens door dat je het vervelend vindt.

Sterkte!

Eveline

hoi hoi
Ik herken het probleem meteen. Er zijn verschillende mensen die Janine vastpakken en optillen onder het mom van: dat mag toch wel!!! Nou nee dus(denk ik dan altijd) maar het zeggen is nog wat lastig.
Ik herken ook de bemoeizucht en ervaar dit op deze manier et mijn moeder. want zij heeft mijn broertje, zusje en mij opgevoed. En kijk eens wat een leuke mensen dat zijn geworden. Ook hebben wij een volledig relexte jeugd gehad (NOT) volgens haar. Ik vind het ook heel moeilijk om mee om te gaan dus als je de oplossing hebt hoor ik het graag.
Ook tijdens mijn zwangerschap werd ik bang gemaakt, en nu nog steeds. Klein voorbeeldje: ik smeer Janine in met zwitsal in het zonnetje (factor 50) en dan zegt ze: Ja, je kan ze nu wel al het goede geven maar in de pubertijd keren ze zich toch tegen je.
Janine is pas twee maanden!!!

Ik word er helemaal gestoord van. Ik kan me dus goed voorstellen hoe jij je voelt.
Veel sterkte en ik hoor het wel als je een goede oplossing hebt

Groetjes Nathalie

Ach... mijn moeder zei een paar dagen na de bevalling doodleuk dat meisjes veel moeilijker zijn dan jongens. Ze vergeet dan wel even dat ik een heel evenwichtige baby was en ik me in de pubertijd meer in mezelf keerde dan recht tegen ze in ging (wat mijn broertjes wel deden). Dat gaat bij mij het ene oor in....

Ja hoor, ook hier van die verhalen. Alhoewel er ook een heleboel mensen zijn die gewoon vragen of ze onze dochter mogen oppakken of niet. Maar duidelijk zijn, ERG duidelijk in dit geval, is toch wel de beste oplossing. Dat hebben wij wel geleerd inmiddels.

succes!
Sabine

Terug
Bovenaan