word gek van onzekerheid!!!

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal
ik moet dit even kwijt hoor, ik zit in de tweede ronde voor ons eerste wondertje, dus nog maar erg kort bezig.ik had tussen 25 en 27 oktober mijn nod, maar nog steeds geen rd's, wat natuurlijk wel goed is maar.....ik heb echt het idee dat ik zwanger ben en heb al een paar testen gedaan maar zijn steeds negatief.nou moest ik vanmorgen toch toevallig naar de huisarts en heb hem dit probleem voorgelegd. hij zei:dat komt gewoon omdat je al een hele tijd de pil hebt geslikt.hij vroeg niet eens hoe lang ik al gestopt ben!!!ik moet bloed laten prikken voor mijn cholesterol enzo,dan had hij toch ook net zo goed een kruisje kunnen zetten bij 'zwangerschapstest"???maar hij vond dat blijkbaar niet nodig.ik word gek van onzekerheid, ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad voor ik met de pil begon en heb ook regelmatig pijn in mijn borsten.snapt die huisarts dan niet dat ik zekerheid wil?of ik wil ongesteld zijn, want dan kunnen we door naar de volgende ronde, of ik wil zwanger zijn.maar die onzekerheid, daar word ik gek van!!!

sorry, moest dit even kwijt
groetjes amanda

Hoi Amanda,

Wat vervelend dat je huisarts zo weinig meeleeft en vooral zo weinig informatie geeft!
Als je stopt met de pil wordt je vaak 1x gewoon ongesteld, maar daarna duurt het vaak een aantal weken/maanden omdat je aan het ontpillen bent en alles weer op gang moet komen.
Bij mij duurde het 8 weken voordat de 2de ongie kwam (was ik erg opgelucht natuurlijk). Bij het ontpillen horen ook allerlei kleine klachtjes die ook vaak bij zwangerschap voorkomen, dus dan denk ja al snel dat je misschien zwanger bent. Een enkele keer is dat ook zo, maar bij de meesten niet.
Als je erg lang aan de pil geweest bent (ikzelf maar 1,5 jaar) kan het volgens mij wel tot een half jaar duren voordat je je normale cyclus weer hebt.
Sterkte en groetjes
Wietske

hoi amanda,

Wat Wietske al zei, wat jammer dat je h.a. zich zo weinig interesseert voor je!
Het kan inderdaad aan het ontpillen liggen, al was mijn cyclus na twaalf jaar de pil geslikt te hebben direct weer regelmatig, dus misschien ben je toch zwanger ?!
Over een paar dagen nog een keertje testen en dan hoop ik voor je dat ie positief is.
Succes!
Groetjes Gwen

bedankt voor jullie reacties, als ik zaterdag nog niet ongi ben ga ik nogmaals testen, zolang ik niet ongi ben kan alles nog dus we hopen maar op een positieve test
groetjes amanda

Ik had precies hetzelfde toen ik stopte met de pil. Alleen duurde het bij mij alleen al  twee en een  halve  maand voor ik voor het eerst ongesteld werd. De ronde daarna was ik gelijk zwanger van de eerste. Na de bevalling ben ik nooit meer aan de pil gegaan en heb nu een stabiele cyclus van 28 dagen, na maanden van verschillende cyclussen.

Ik heb toen de huisarts ook gebeld en hij vertelde dat ze je wel een 'opwekkertje' kunnen geven, maar dit doen ze dikwijls pas na uitblijven van  3 maanden. 't Is vervelend, die onzekerheid, drijft je tot wanhoop, maar afwachten is alles wat je kan doen. Of zoals ik toen deed elke week testen haha.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan