word je ongesteld met cerazette(minipil)?

hallo,
ik slik nu 3 weken de minipil,cerazette,omdat ik eerst nog borstvoeding gaf.de huisarts zei dat deze pil zonder bv ook betrouwbaar was,mits hij precies na 24 uur ingenomen word.maar wat ik me afvroeg:word ik met deze pil wel ongesteld?ik heb geen stopweek.
iemand een idee?ik stap binnenkort over naar de gewone pil dus dan zal ik wel ongie worden,maar ik vroeg me af of ik komende weken al wat kan verwachten.
groetjes kari

hoi,
volgens mij word je niet ongesteld tijdens minipil.Tenminste, dat maakte ik op ui datgene wat gyn zei toen ik vertelde BV te geven en minipil slikte. "dan hebt u nog niet gemenstrueerd". en vls mij zei verlosk ook iets dergelijks bij co in kraambed. maar dat is alweer ff geleden en toen had je zoveel nieuwe dingen aan je hoofd...
groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

hoi,
volgens mij word je niet ongesteld tijdens minipil.Tenminste, dat maakte ik op ui datgene wat gyn zei toen ik vertelde BV te geven en minipil slikte. "dan hebt u nog niet gemenstrueerd". en vls mij zei verlosk ook iets dergelijks bij co in kraambed. maar dat is alweer ff geleden en toen had je zoveel nieuwe dingen aan je hoofd...
groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

hoi, ik ben ook net begonnen met de minipil, maar volgens mij wordt je wel ongesteld. Alleen het nadeel is dat het veel onregelmatiger gebeurt. Dus niet netjes om de 4 weken. Altijd iets bij je hebben dus...

Staat geloof ik in de bijsluiter (of mijn huisarts vertelde het)(vergeten.....)

Groetjes,
Mienetje

ik heb vandaag bij de huisarts maar weer microginon gevraagd,want gisteren was ik voor de derde keer weer eens te laat met slikken(2 uur,dan is ie al niet meer veilig).dus de minipil gaat hier de prullebak in.niks voor mij,zo consequent pillen slikken.
ik zal met switchen wel weer gaan vloeien,maar dat doe ik al 6 weken inmiddels dus we modderen nog maar ff an.
tanx!

volgens de bijsluiter is de werking van de pil niet verminderd als je heb binnen 12 uur neemt. Pas als je 12 uur na het 'eigenlijke' tijdstip neemt zou de werking verminderd zijn.
Dus ik denk dat het wel meevalt.

zowel de gyn als de assistente van de huisarts als de verloskundige hebben mij verteld vooral stipt te zijn met innemen op dezelfde tijd. Anders vermindert de betrouwbaarheid aanzienlijk!!! En aangezien ik ivm keizersnee 6mnd niet zwanger mag raken, wil ik ook niet hoor, heb ik op mobiele een dagelijks alarm (vriend 1min later), zodat ik pil op zelfde tijd inneem!
Succes, groetjes mira

Terug
Bovenaan