Worden andere ook wel eens gek van hun schoonmoeder en haar advies

Ik ben op dit moment 29 weken zwanger, en ben langzaam alles aan afronden voor de kamer en bevalling. Ik heb niet de beste relatie met mijn schoonmoeder wij zijn vuur en water, zij is heel old fasion en ik totaal niet. Nu kwam ze afgelopen week op visite en dat is totaal geen probleem, maar nu heeft ze mijn vriend compleet lopen vertellen wat we tijdens de eerste kraamweek moeten doen. Ik ben hier totaal niet mee eens en heb ook vertelt maar zij praat mijn vriend zo om dat ik af en toe compleet gek wordt. Ik heb idee dat zodra hij bij haar is langs geweest mijn hele beval planning en alles daarna in de soep loopt. Ik ben op punt dat ik het liefst mijn contact meer haar verbreek omdat mijn mening totaal nergens voor staat, en haar invloed op mijn vriend maakt me woest.

Hebben andere hier ervaring mee en hoe gingen jullie ermee om. elk beetje hulp is van harte welkom.
 
Ik ben nog maar 6 weken dus ze weten het nog niet.. maar herkenbaar verhaal al was het verbouwen van het huis. Ben ook heel bang dat ik in de zelfde situatie terecht ga komen

Wat zegt je vriend hier zelf van als jij erover klaagt?

Ik zou gewoon je schoonmoeder eerlijk moeten confronteren. Tips zijn altijd welkom maar jij en je vriend bepalen zelf hoe jullie alles doen. Het is lief dat ze meedenkt maar dat je het een benauwd gevoel geeft.

Het is jouw lichaam en jouw kindje. Zij heeft haar kinderen al opgevoed en nu is het jouw tijd.
 
Eens met LadyMaria, het is jouw/jullie zwangerschap, niet die van je schoonmoeder. Bij het lezen van de titel dacht ik al dat het hier over zou gaan, vrees er zelf ook een beetje voor. Vaak komt het bij deze schoonmoeders ook wel ergens vandaan, neem me ook altijd voor om de volgende keer een passend/wel netjes/maar m'n eigen mening terug te zeggen. Dat is helaas vaak lastigere dan voorgenomen. Probeer het toch bespreekbaar te maken je zult merken dat het oplucht en wie weet.. heeft ze zelf niet door dat het jouw zon naar gevoel geeft en veranderd ze haar houding. Mooi meegenomen voor als de kleine er straks is ;) verder fijne zwangerschap! Succes & geniet van je laatste trimester!
 
haha dank jullie voor reactie, Ik heb het ondertussen met mijn vriend besproken. Het duurde alleen wel even voor het kwartje viel hij is nogal makkelijk met alles. En L-B het is soms zeker moeilijk gepast te blijven vooral met hormonen of nu wil of niet het heeft soms zeker invloed. Schoonmoeder moet ik nog even onder ogen komen maar dat komt nog wel nu ik hopen dat mijn vriend niet vergeet mij te steunen. Wij vrouwen hebben misschien last van zwangerschapsdementie maar mijn man spant in het dagelijks leven de kroon:p
 
Hoi,

bij ons was het zo erg in de kraamweek dat ze iedere dag wilde komen, dat hebben wij netjes afgewezen. Helaas vanaf dat moment hebben we een hele vervelende kraamtijd gehad. Ze ging bij iedereen uit de familie iedere dag, dat moesten wij maar begrijpen. Uiteindelijk natuurlijk ons gevoel blijven vertellen dat wij daar niet iedere dag behoefte aan hadden. Toen heeft ze letterlijk gezegd dat wij haar de band ontnemen met haar kleinkind door niet iedere dag langs te komen. Vanaf toen zijn we de ene heftige ruzie in de andere gevallen. Op dit moment is er geen contact. Dus ik weet heel goed hoe jullie je soms voelen met een vervelende schoonmoeder
 
Terug
Bovenaan