Worden wij in het ootje genomen?

<p>Hallo allen,</p><p> </p><p>Ons zoontje is nu 9 weken oud en echt een kleine dondersteen. ?  Zó leuk hoe hij mijn man en mij zo weet te bespelen. Als hij een klein pruillipje opzet en ik zeg op een speelse wijze “Ben jij mama in het ootje aan het nemen?” Dan krijg ik daarna een klein geniepig lachje. (Sorry, ik ben helemaal verliefd op ons kleine mannetje).</p><p> </p><p>Maar mijn vraag is, kan het echt zo zijn dat ons zoontje van negen weken een spelletje met ons speelt? ?</p><p> </p><p>Alvast bedankt.</p>

Nee dat denk ik niet... :)
Mijn dochter is 8 weken en ik kan me echt niet voorstellen dat ze dat zou begrijpen. Ze lacht wel veel en reageert op mijn stem maar thats it

Bij het cb vandaag zei de verpleegkundige dat ze nu oa hun stem gaan ontdekken. Ze kunnen dan ook gaan ‘roepen’ schijnbaar (dus geluid maken als je wegloopt ofzo), maar volgens mij is dat het enige qua echt reactie richting jou nog. Wel vinden ze je stem héél interessant, dus het kan best zijn dat je zoon reageert als jij tegen hem praat en dan dus ipv moet pruilen een klein beetje moet lachen ;). Ik zie bij onze zoon (8 wkn) ook dat hij reageert als ik of mijn vriend tegen hem praat. Als hij bijv in de wipstoel zit en wij doen allebei even wat anders (op onze telefoon, lezen of tv kijken) gaat hij ook wel pruilen en ontevreden geluidjes maken, maar zodra wij dan weer met hem bezig zijn is het ontevreden meteen over en is het lachen.

Een kindje van 9 weken wat je bespeeld? Dat kan echt niet hoor, sorry ?
Mijn dochter is 8 weken en inderdaad zoals hierboven gezegd wordt, ze reageert op mijn stem en heeft echt wel door wanneer ze aandacht krijgt. Ze gaat ook wat mopperen als ze een poosje alleen ligt en ze ons niet ziet. Maar dat is écht nog niet bespelen hoor. 
Ik heb nog een dochter van bijna 2 jaar, dat is een heel ander verhaal... die bespeelt ons duidelijk wel. Maar zo'n ukje... écht nog niet!!!!

Zeg dezelfde woorden maar eens boos. Wedden dat ie huilt. Ananas spinazie effect. Je kind reageert alleen op non verbale zaken en snapt er verder geen hol van hoor ?

Ze begrijpen er vast niks van, maar toch is het leuk! Ook veel gezelliger om te bedenken dat het bewust is, dan dat het een reflex is. Ik geloof er ook gewoon in, kan ik extra trots naar mijn dochter lachen en doet zij haar trucje nog een keer! 

Terug
Bovenaan