wordt 20 wk echo altijd vergoed??

A

Anoniem

Guest
hallo,

Ik heb een kort vraagje...ik kriijg volgende wk 20 wk echo, deze wordt toch altijd vergoed?

Ik kan niets vinden op de site van anderzorg (hier ben ik dus verzekerd)

gr diana

Hoi,
Ik las gister in de wachtkamer van de verloskundige dat de 20 weken echo niet meer vergoed word. Dit is bepaald door de (1e of 2e) kamer. Er stond dat het niet meer word vergoed omdat ze het illegaal vinden????? beetje vreemd maar het stond er echt. Het is dus algemeen bepaald en zal dus wel overal afgeschaft worden.
Jammer he.
Liefs Rene 12w

Hoi,

Ik kreeg ook geen echo met 20 weken. Dan moet je er voor betalen.
We hebben toen maar voor een pretecho (3D) gekozen ipv een 2D echo.

Succes

Amber 35.3

Hoi hoi

Ik heb wel een 20 weken echo gehad en die werd gewoon vergoed. Ik moest er wel zelf om vragen bij de VK. Ze zei dat ook iedereen er recht op had en dat hij altijd vergoed word zolang je een doorverwijzing krijgt van de VK, en die is weer verplicht die te geven. Alleen word het niet gauw aangeboden omdat de gyn's het dan zoooooo druk krijgen met al die mutsen die dan de echo willen.

liefs janine

Het is erg afhankelijk waar je woont blijkbaar.
Hier in Breda en omgeving krijg je al jaren met 12 weken een termijnecho en met 20 weken je screeningecho gewoon vergoedt. Deze "muts" heeft dus gewoon met 20 weken d'r echo gehad.
Omdat ze hier al jaren de zwangere een echo  in het ziekenhuis geven  is er ook geen wachtlijst en kan je zonder problemen bespreken.

Snap er geen hout van waarom er zo moeilijk over gedaan wordt. Dan weer wel en dan weer niet vergoedt... En hier is het standaard en daar moet je hemel en aarde bewegen er één te krijgen.

Kom lekker allemaal naar Brabant zou ik zeggen .

Tessie
(21+4)

Hallo,

Hm nu begin ik te twijfelen, maar ik dacht dat de 20 weken echo juist vanaf 1 januari dit jaar wel voor iedereen vergoedt wordt. Wel klopt het geloof ik dat je er om moet vragen, maar volgens mij was het juist dan vergoedt. Maar twijfel dus nu wel.

Gewoon aan de verloskundige vragen of je verzekering bellen!

Carina

ik zou het raar vinden wanneer dit niet vergoed wordt,
het is toch om te kijken of je kindje helemaal compleet is. en niet in eerste instantie voor jezelf om naar je kindje te kijken al is dit een leuke bijkomstigheid.

ik nam eigenlijk aan dat alle echo's gewoon vergoed worden. zolang ze maar voorgeschreven worden

anders heb ik een probleem.

hier schrijven ze hem vrij snel voor eigenlijk.
ik wist niet precies of ik al 2, 3 of 4 mnd zwanger was. dus stuurt de huisarts me door naar de gyneacoloog. omdat ik daar normaal tijdens mijn zwangerschap onder controle sta.

ze maken meteen een echo om te kijken hoe ver ik ben. 5 weken ongeveer denken ze.
over 2 weken terugkomen. en weer een echo. nu konden ze zien ong 7 weken, dus dat klopt in ieder geval

ik heb over 4 weken een echo weer gepland staan met 11 weken dus

en een afspraak bij de gyneacoloog met 20 weken voor een controle echo. die afspraak moest ik nu al meteen maken.
dus ik hoef er niet eens om te vragen.

mijn vorige zwangerschap werd bij iedere controle een echo gemaakt. om te kijken of ze wel goed lag. omdat ze haar niet konden vinden, ik weinig vruchtwater had. en ze haar niet goed konden voelen liggen.

toen vond ik het niet erg,. heb leuke fotootjes gekregen. maar aan de andere kant duurde elke controle wel erg lang. met echo hartfilmpje en bloedprikken iedere keer

groetjes Renske

Terug
Bovenaan