Wordt bang gemaakt. Help!

Hallo,
Ben 5 weken zwanger en wordt erg bang gemaakt door internet. Ben zelf ook recent getest voor PCOS, dus zwangerschap is nog meer bijzonder in ons huishouden.
In afgelopen week is de intensiteit van pijn in me borsten verminderd. Wel nog steeds gevoelig maar veel minder dan paar weken terug.
Nu heb ik ook wat milder krampen, wat eigenlijk heel normaal zou moeten zijn bij week 5.
Maar als ik op het internet opzoek over me borsten, wordt dat als eerste ' symptoom ' genoemd van miskraam.
Maar ervaren ouders hebben misschien wat meer verstand van dan internet artikel, dus hierbij vraag om advies

Bij mij hadden mijn borsten direct in het begin al even een groeispurt. Daarna daar ook weer iets minder last van. Had dus vooral direct een zwangerschaps bh nodig.

Nu kan het de eerste drie maanden echt nog alle kanten op. En ik snap helemaal dat je ieder kwaaltje op wilt zoeken. Maar als je er echt aan twijfelt of het wel goed gaat, bel je je verloskundige.

Misschien een idee om niet online alles te gaan opzoeken. Dan kom je vaak de slechtste scenario's tegen terwijl je rationeel ook wel weet dat zwangerschappen ook gewoon goed kunnen gaan. Zekerheid zal je echter nooit hebben en zal je al helemaal niet online vinden. Probeer dat dus toch echt los te laten. Mocht jij je toch zorgen maken, bel dan je verloskundige. Daar is zij.voor.

Kwaaltjes komen en gaan. Ik werd er ook angstig van, maar het is niet zoveel zeggend. De angst is ergens reëel omdat er altijd kans is op een miskraam, maar jezelf gek maken veranderd daar helemaal niks aan. Geniet vooral!

Terug
Bovenaan