wordt gek van dat gegil

hallo allemaal,

Ik ben een moeder van 2 lieve meiden. De oudste word bijna 6(romy) en de jongste in februari 4(lotte). Het probleem is dat lotte als ze haar zin niet krijgt of gewoon nee tegen een ander kindje wil zeggen ze enorm gilt. We krijgen haar niet aan het verstand dat ze gewoon kan antwoorden i.p.v. van dat gegil. En het is echt van dat gegil waar je haren van overeind gaan staan. Heb al van alles geprobeerd we zetten haar nu maar op de rap als ze zo staat te gillen om niks en het is niet 1 keer maar een paar keer per dag. Weet niet meer wat ik ermee aan moet. Als kindjes iets doen en het zind haar niet gaat ze katten met dat gegil van haar. Wie heeft er voor mij suggesties hoe ik dit kan aanpakken of wie herkent dit. Wordt er zo wanhopig van.

Groetjes Sabine
 
Hoi Sabine,

Wat naar zeg. Ja op een gegeven moment kan je daar niet meer tegen he?

Hoe moeilijk het ook is: negeren! Ze zal toch voldoening krijgen uit het gegil, anders zou ze het niet meer doen. Dus dat moet stoppen. Compleet, totaal negeren. Stuur voor mijn part de andere kinderen naar huis, omdat ze niet normaal kan spelen. Jammer dan. En voor de rest negeren.

Het werkt echt. Mijn zoontje van 2,5 jaar probeert het ook wel eens. En ook al weet ik dat ik hem dan moet negeren, en/of daarbij op de gang zetten, soms gaat het door merg en been en zou ik hem er gewoon wel eens een flinke pak voor op zijn broek willen geven.
Maar ja, tot 30 tellen maar en negeren.

Succes!
Groetjes Ger.
 

hoi

mijn oudste van 3.4 jaar heeft genoeg aan het hoekje van de gang,en doe ik de tussen deur ook dicht zodat ie me niet ziet en zich buiten gesloten voelt. 1 keer heb ik hem naar zijn kamer gebracht en in bed gelegd met de mededeling dat hij hier lekker mocht janken en gillen. dit is maar 1 keer voor gekomen gelukkig tot nu toe. dus als dat negeren nou niet helpt zou ik zeggen breng haar naar haar kamer en laat haar lekker 10 min in haar sok gaar koken. vraag erna of het weer gaat en of ze weer normaal kan doen en anders blijft ze er nog even totdat ze het wel kan. scheelt voor jouw ook een hoop als je niet midden in haar gegil zit(ik kan er ook niet tegen hoor!)

sterkte groetjes van esther
 
Terug
Bovenaan