wordt gek van dat wachten

Hoi Meiden,

Ik ben 8 weken geleden na zwangerschap van 12 weken gecurreteerd. 6 weken na de curretage heb ik een test gedaan die positief was. Toen heb ik de verloskundige gebeld met de vraag hoelang zwangerschapshormonen van de vorige zwangerschap in je lijf blijven zitten. Zij had het over 6 tot 10 weken. Vandaag heb ik toch maar weer een test gedaan en die was ook positief. Nu zou ik dus volgens mijn verloskundige nog twee weken moeten wachten tot ik zekerheid heb maar ik wordt er echt gek van. Wie heeft hier ervaring mee?

Gr. Astrid

Hoi Astrid,

Ik heb 3 weken geleden een curettage gehad na een zwangerschap van 10 weken.
Gisteren had ik het er met een vriendin over hoe lang het HCG-hormoon nog in je lichaam zou blijven. Zij had nog een zwangerschapstest liggen (ze is zelf 26 weken zwanger van haar 2e kindje), en om het uit te proberen heb ik die test gedaan. Hij was negatief, zelfs geen dun streepje. Het HCG-hormoon is bij mij dus na 3 weken al uit het lichaam. Mischien ben je dan toch zwanger? Ik hoop het voor je!

Groetjes Jos78

Hoi Astrid,

|Bij mij was de test na  4 weken ook nog positief, dat klopte want er was na 2 curettages nog een klein stukje placenta achtergebleven. Ik merkte dat aan bruinverlies. Normaal gesproken had  2 weken na de laatste curettage de test volgens de gyn negatief moeten zijn. Dus of je bent zwanger of er is iets niet goed. Dus als ik jouw was de gyn bellen en vragen om een echo!

Groetjes Anja

Hoi hoi,

Nou, ik denk dat je dan toch zwanger bent. Ik heb op 12 oktober een curretage gehad. 6 weken daarna was ik nog steeds niet ongesteld geworden. Ik heb toen gebeld naar het ziekenhuis. Ze zeiden toen dat dat soms wel wat langer kon duren maar ze vroeg ook of ik niet alweer zwanger was. Ik zei van niet want ik had een test gedaan en die was negatief.
Na een week wachten nog niets. Toen nog maar eens een test gedaan en die werd heel licht positief! Na een paar dagen nog eentje en ja hoor, ik had een dikke plus!
Ik werd toen doorverwezen naar het Diagnostisch Centrum. Daar kon ik een kleine twee weken later terecht. Ik was al bijna 8 weken zwanger!
Dus ik zou toch maar zorgen dat je een echo kunt laten maken. Dan kunnen ze zien wat er aan de hand is daar binnen.
Mijn gynaecoloog heeft destijds ook gezegd dat je zwangerschapshormonen maar een paar dagen in je systeem blijven dus 6 weken lijkt me wel erg lang hoor.
Succes ermee!

Groetjes,
Maike

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie reacties.Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik hoop dat zij mij kan door verwijzen naar het ziekenhuis of dat ze iets anders voor me kan betekenen. Ik wil weten of ik zwanger ben of dat er iets aan de hand is. Het lijkt mij de de hormonen van de vorige zwangerschap wel weg zijn, maar goed ik ben geen deskundige. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Astrid

Hoi Astrid,

Wat raar zeg. Ik heb na  5 weken na de curretage getest, negatief! De gyn zei tegen mij dat het maar een dag of 5 duurt voor alles uit je lichaam is. Dat heb ik gevraagd omdat ik nog zo misselijk bleef. En inderdaad na 3 dagen was ik al niet meer misselijk.

Een vriendin van mij had wel een positieve test na de curretage en die had nog een rest in de baarmoeder zitten. Ze is toen nog een keer gecurreteerd.

Hoop dat jij zwanger bent! Goed dat je een afspraak bij de huisarts hebt gemaakt. ben je inmiddels al geweest? Hoe was het?

Terug
Bovenaan