Wordt maar niet zwaarder

Ik ben inmiddels 13 weken zwanger en besloot me vanochtend maar eens te wegen. Blijkt dat ik 3 kilo ben afgevallen. Ik voel me prima. Heb de hele zwangerschap tot nu toe gewoon kunnen eten en heb geen een keer hoeven overgeven. Probleem is dat ik voor de zwangerschap al tegen de grens van ondergewicht aanzat, nu dus helemaal. Is het normaal dat je in je 13e week nog niet bent aangekomen?
 
ooh maakt niks uit hoor gebeurt wel vaker .
maar even op je probleem terug te komen ik hoor hier heel veel vrouwen die afvallen in hun zwangerschap ik zelf ben maar 1 kilo aan gekomen en ben nu 23 wk zwanger .
als je je zorgen maakt moet je je vk bellen.
maar de kleine neemt toch wel wat het nodig heeft als jij gewoon je drie maaltijden eet is er volgens mij niks aan de hand .
heel veel succes .
gr evelien
 
Hoi klopt. Ben zelf 14 kilo afgevallen in de eerste weken en daar maken ze geen probleem van.
Maar als jij al tegen de ondergrens aan steekt en dan ook afvalt, zal ik het wel even bespreken met de VK. Misschien dat zij wat tips heeft voor je dat je wel op gewicht blijft.

x yvonne
 
Ik had precies het zelfde als jij. Zolang jij niet bewust bezig bent met afvallen kan het geen kwaad, Gewoon lekker gezond blijven eten en drinken ;) Het kindje pakt van jou wat ie nodig heeft. Ben in middels al wel weer 7.5 kg aangekomen ben nu 28.5 weken.
 
Hoi,
Ik had ook een ondergewicht voor deze zwangerschap. Inmiddels ben ik 34 wk zwanger en al ruim 18 kilo aangekomen! Bij mijn vorige zwangerschap ben ik totaal 18 kilo aangekomen en uit eindelijk 22 kilo afgevallen binnen 6 maanden na de bevalling. Niet omdat ik het wilde, maar dat gebeurde gewoon. Nu ben ik dus blij met elke kilo die er aan gaat, want ik weet dat ik de reserves hard nodig heb voor na de bevalling.
Maak je er niet te druk om, je hebt het namelijk toch niet in de hand! Gewoon eten zoveel als je lijf vraagt en dan komt het van zelf wel goed!
Liefs,
Mar
 
Bedankt voor jullie reacties. Goed om te lezen dat ook afvallen erbij hoort. Weeg nu 55 kilo en ben 1.73, dus echt ondergewicht is het niet en ben altijd al mager/heel slank geweest.
 
Terug
Bovenaan