<p>Hallo lieve mama’s en papa’s. sinds januari 2021 gaat mijn zoontje die net 4 was geworden naar de basisschool. Ik als ouder had daar meer moeite mee dan hem. Ik vond het zo spannend dat ik thuis gewoon piekerde tot ik hem mocht ophalen. hij had het super na zijn zin en naar maandje was die zo los gekomen dat hij ondeugend werd. Elke week was er wel iets aan de hand en ik heb na aantal weken de directrice een mail gestuurd. Meteen werd ik terug gebeld met dat het heel normaal is dat kindjes die nieuw zijn echt de grens opzoeken. Oké prima! Maar nu heb ik het gevoel dat mijn zoontje niet allles durft te vertellen als er iets is gebeurd. Ik ben zo bang dat hij gepest wordt. Hij heeft altijd lang haar gehad wat ik altijd in een knot deed. Hij was zo dol op zijn haar en we mochten het niet knippen. Nadat we hem hebben overgehaald hebben we toch zijn haren geknipt met pijn in me hart. Thuis was hij er zo blij mee zijn geluk kon niet op. Maar toen brak mijn hart ik 10000 stukjes. Hij zei letterlijk “ mama nu mag ik wel mee voetballen van ….. ( jongetje uit zijn klar ) want nu heb ik kort haar “ ik zei maar hoezo mocht je dat dan eerst niet en hij zei “ ……. ( jongetje uit zijn klas ) zei dat ik lang haar hem en een meisje ben en niet mee mag voetballen. Mijn ogen schoten vol tranen maar ik hield me sterk en zei “ nu mag je zeker mee doen jij bent een stoere jongen en dat ben je altijd geweest “ ik heb dit meteen de volgende dag tegen de juf gezegd omdat ik zo bang ben voor pesten. Ze zei dat ze er op zou letten. Ik heb het gevoel dat de juffen en niets doen of niets eens daar op letten. Ook kwam hij thuis met op zijn rug soort van blauwe plekken op zijn ruggenwervel. Maar als ik er naar vraag zegt hij nee is niets gebeurd niemand heeft mij wat gedaan. help aub! Overdrijf ik? Wat kan ik het beste doen. Moet ik zelf hulp zoeken en dingen loslaten of in gesprek gaan met juffen en directrice. Ik heb het gevoel dat ze echt overal beetje schijt aan hebben. Ik ben elke dag super emotioneel als hij naar school gaat, maar hij wilt wel gewoon gaan. </p>