wordt nu 04:00 u wakker, honger?? sinds 2 wkn op 4 flessen...

hoi, mijn zoon is nu ruim 5 mnd en zit sinds 2 weken op 4 flessen, laatste rond 19:00 uur. Rekken naar iets later lukt niet want hij lust nog geen fruit en wil echt elke 4 u zijn fles.

rond 20:00 u gaat hij naar bed en slaapt tot 04;00 u. dan wordt hij waker en gaat zitten kletsen,of jammeren en soms huilen. Na 30min gaan we meestal even kijken of hij misschien een poepluier heeft maar daarna gaan we weer weg. nog harder huilen dan natuurlijk. honger kan het niet zijn want soms valt hij ook weer in slaap na 30min/60min.
vanacht maar een klein flesje gegeven, wij willen toch ook slapen, want vaak slapen we na 04:00 u niet meer.
toen hij nog op 5 flessen zat ging het prima, hij werd rond 22:30 wakker, kreeg nog een fles en sliep om 23:00 verder tot 07:30.
wat kan dit zijn? toch honger? of lukt het hem niet om zolang achter elkaar te slapen? of een sprongetje ofzo? wie herkent dit? wie heeft er een tip.
gisteravond ook voor het eerst rijstebloem door fles gedaan, maar geen effect.

Hoi hoi,

Ik zou toch proberen om langere periodes tussen de flessen te doen.
Mijn zoontje krijgt zijn flessen om de 5 uur: 6:30, 12:00, 17:00 en 23:30 en dat gaat prima.
En anders zou je eens Nutrilon Forte kunnen proberen; dat is voor hongerige baby's.
Als Sven 's nachts wakker wordt, wat best eens gebeurd, dan geef ik hem zijn speentje en dan slaapt hij verder. Dat zou je dus ook nog kunnen proberen.

Succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Wij hebben het "gewoon" genegeerd en na 4 á 5 nachten was het jengelen om 4 uur voorbij. Hij slaapt nu lekker door tot een uur of half 7. Onze 'regel' is dat hij er niet voor 6 uur uitkomt. Onze Thomas is nu 4 maanden en zit sinds 3 weken op 4 voedingen. Heel af-en-toe als het inslapen ook onrustig is gegaan wordt hij nog wel eens om 4 uur wakker, ook dan negeer ik het. Hoe lastig dat soms ook is.

ff een vraagje: mogen babies van 5 maand geen 5 flessen per 24 uur? Mijn zoontje is 5 maand en krijgt  5 flessen per dag. Hij is dan ook wel erg groot, dus heeft het misschien ook wel nodig, maar vooral als je kleine ook geen fruithapje wil, is die extra fles toch helemaal niet erg????

Terug
Bovenaan