wordt toch een stuitbevalling...

Gister bij de gyneacoloog geweest, een hele aardige vrouw. Ze heeft geprobeert de baby te draaien, maar er is geen beweging in te krijgen. De billen liggen al een stuk in mn bekken en ze kon haar handen er eigenlijk niet meer onder krijgen. De placenta ligt voor het hoofd, dus dat was ook lastig met draaien. En omdat het mn eerste is, is er niet heel veel ruimte meer in mn buik en heb ik een hele strakke buik, wat het ook allemaal wat lastiger maakt...

Nu moet ik dus voor mn controles naar de gyn, wel jammer want ik vind het bij de vk toch ook wel leuk, is wat kleinschaliger dan zo'n groot ziekenhuis.

En het wordt dus in het ziekenhuis bevallen. In principe is een stuitbevalling wel mogelijk,maar het kan ook nog een keizersnee worden als het niet snel genoeg gaat of blijkt dat er te weinig ruimte is.
Maar ik ga voor een gewone bevalling hoor! Dat heeft toch de minste risico's.

Het enige echte voordeel is dat ik nu iig weet waar ik aan toe ben en niet meer hoef af te wachten wat er wel of niet kan...

Ik ga denk ik mn ziekenhuis tas nog maar ietsje uitbreiden omdat ik nu zowieso naar het ziekenhuis moet en er nog even moet blijven.. Iemand nog tips?

Hey Tes!

Ook ik had m'n kindje in een stuit liggen. Zou morgen eigenlijk mn uitgerekende datum hebben maar ze is 17 mei gekomen met een keizersnee omdat mn vliezen braken.

De tips die ik heb:
Ik zou je niet te veel focussen op de normale bevalling, de meeste gevallen lopen (helaas) toch uit in een keizersnee en dus een teleurstelling voor de moeder. Met een stuitbevalling heb je kans dat ze iets breken of je totaal van onder uitscheurt en alsnog naar het ziekenhuis moet alleen dan met spoed. Dus pak die tas maar voor een dag of 4/5 in!

Succes en Liefs!

Oiii meis das niet zo mooi, maargoed zoals je zelf ook zegt je weet nu in elk geval waar je aan toe bent....

Ik heb vorige week in het ziekenhuis gelegen ivm weeen en had veel al dikke kleding bij me...
Extra t-shirts zijn een stuk aangenamer, inmiddels heb ik hier het dikkere spul ook uit mn tas gegooit.
Verder was ik heel blij met mn mp3speler, zodat ik ongestoord me kon afsluiten van de buitenwereld (om de pijn op te vangen) met mn eigen muziek.
Iets lekkers om tussendoor van te smullen want bij ons krijg je 3 keer daags je eten en drinken maar is er later op de ochtend en in de middag niks bij de koffie / thee en daar had ik toch wel de behoefte aan...
Ik kreeg tijdens de weeen best last van maagzuur en had toen geen rennies bij me, dus ook die zitten nu in de tas.
Verder zou ik het naast je gewoon persoonlijke spullen natuurlijk eigenlijk niet weten.
Ik hoop voor je dat het je allemaal een beetje gaat mee vallen en dat het lukt met een stuit bevalling, maar zoals girl ook zegt sluit de keizersnede zeker niet uit.

X

Allemaal bedankt voor de tips en lieve berichten!
Ik hoop ook dat een keizersnee niet nodig is, maar weet dat het kan zijn dat het toch moet. En tsja, dan is het niet anders he.. De baby moet er toch uit..!
Wat lekkers meenemen is idd een goed idee en t-shirts pak ik ook maar genoeg in..

Terug
Bovenaan