<p>Hallo,</p><p> </p><p>Mijn dochtertje is 19 maanden. Als baby sliep ze heel goed. Tussen 15 en 17 maanden hebben we heel veel last gehad van nachtangsten en uren wakker.</p><p> </p><p>Dat is eindelijk overgegaan nadat we het haar hebben laten uitwenen.</p><p> </p><p>Maar sinds onze reis, waar minder structuur was, wordt ze nu telkens heel vroeg wakker. Meestal tussen 4 en 5, maar soms zelfs vroeger. Ik heb de slechte gewoonte gecreëerd om ze dan maar bij mij te nemen om verder te slapen zodat ze niet teveel lawaai maakt en we nog wat kunnen slapen voor de werkdag.</p><p> </p><p>Nu rekent ze daar natuurlijk op. Dus als ik haar toch terug in haar bedje wil leggen snachts na wat troosten en verschonen, krijst ze alles bij elkaar en staat ze te rammelen aan haar bed.</p><p> </p><p>Ik weet nu niet zo goed meer hoe ik dat moet keren. Op zich slaapt ze wel weer in als ik haar bij mij neem, en is dat niet zo erg. Maar dit kan ik niet blijven doen. Of wel? Wat is jullie ervaring en advies? Iemand dit dit ook meegemaakt heeft?</p><p> </p><p>Bedankt voor de raad.</p><p> </p><p>Groeten</p><p> </p><p> </p>