Wordt ze nog sneller?

Mijn dochtertje (6 weken oud) krijgt borstvoeding en drinkt 15-20 aan ene borst, daarna nog 10-15 minuten aan de andere, dus ik ben inclusief verschoning per voeding ongeveer 45 minuten kwijt. Dat vind ik toch best lang, zeker gezien het feit dat ze 8 voedingen per dag krijgt en ik dus letterlijk 6 uur van de 24 alleen maar bezig ben met voeden! Soms lastig met mijn 2-jarige dreumes erbij, want tijdens het voeden zit ik 'vast' (en wil hij nog weleens kattekwaad uithalen...). Maar goed, ze is nog jong.

Ik vroeg me alleen af, worden kindjes sneller met drinken als ze ouder worden, of moet ik me er maar bij neerleggen dat ze nu eenmaal zoveel tijd nodig heeft voor haar maaltijd? (als het aan haar ligt zou ze trouwens soms nog langer drinken, ik koppel haar altijd na 20 minuten af, want anders blijft ze rustig 45 minuten aan een borst liggen!)

Hi Karin,

Ik gaf mijn zoontje altijd 30 minuten per keer. Hij wilde vaak meer, maar ik vond dat lang genoeg (en hij groeide ook voldoende, dus het was ook geen probleem). Na een tijdje werd het steeds korter. Op laatst was het nog maar (na een paar maandjes) 8 minuten. Nu zijn we overgestapt op de fles aangezien de borst te weinig gaf.
Maar het is wel mijn eerste kindje, dus ik had er ook meer rust voor. Kan begrijpen dat het met een tweede lastiger is.

Groetjes en succes,
Nellepel

quote: Karin7926 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-04-2009 09:17:43'));

Mijn dochtertje (6 weken oud) krijgt borstvoeding en drinkt 15-20 aan ene borst, daarna nog 10-15 minuten aan de andere, dus ik ben inclusief verschoning per voeding ongeveer 45 minuten kwijt. Dat vind ik toch best lang, zeker gezien het feit dat ze 8 voedingen per dag krijgt en ik dus letterlijk 6 uur van de 24 alleen maar bezig ben met voeden! Soms lastig met mijn 2-jarige dreumes erbij, want tijdens het voeden zit ik 'vast' (en wil hij nog weleens kattekwaad uithalen...). Maar goed, ze is nog jong.

Ik vroeg me alleen af, worden kindjes sneller met drinken als ze ouder worden, of moet ik me er maar bij neerleggen dat ze nu eenmaal zoveel tijd nodig heeft voor haar maaltijd? (als het aan haar ligt zou ze trouwens soms nog langer drinken, ik koppel haar altijd na 20 minuten af, want anders blijft ze rustig 45 minuten aan een borst liggen!)

Elk kind heeft zo z'n eigen drinkgewoontes en zowel aan de borst als op de fles heb je vlotterikken en ukkies die lekker de tijd nemen. Is vooral karakter.
Bij borstvoeding moet je gewoon NIET op de klok kijken en al helemaal niet tijden gaan optellen. Gewoon naar je kind kijken, en je kind volgen.

De meeste kinderen gaan vanzelf sneller drinken en voor je het weet maak je je zorgen omdat je je afvraagt of een kind in 5 minuten wel genoeg binnenkrijgt...

Je kunt nu natuurlijk al wel iets doen. Veel kinderen blijven langer aan de borst als ze niet goed aangelegd zijn, omdat ze dan de melk er minder efficient uit kunnen krijgen. Door heel goed aan te leggen (voor een filmpje hoe je dat doet: googel op jack newman compression) krijgt je kind makkelijker veel melk, vooral als je het combineert met borstcompressie (zie zelfde site voor een video).

Tenslotte: het is echt beter om je kind te laten drinken tot ze zelf loslaat. Je weet dan zeker dat je kind ook veel vette melk binnenkrijgt. Op de klok kijken is gewoon niet zo'n goed idee bij borstvoeding.

Voor de grote broer: zorg dat je borstvoedingstijden ook voor hem leuke speciale tijden zijn door hem tijdens een voeding bepaald speelgoed dat hij erg leuk vindt te geven, een boekje voor te lezen of een dvd te laten kijken, en deze leuke dingen ook alleen maar tijdens het voeden te laten doen.

Hai, ik ben het met hierboven eens: borstvoeding is bij uitstek een gelegenheid om de klok en de tijden los te laten.
Mij heeft dat ook veel moeite gekost, maar het heeft veel rust gebracht!

Ik snap dat je het gevoel hebt bijna alleen maar met voeden bezit te zijn, dat herken ik. Ook mijn dochter deed er erg lang over. Zeker in het begin, eerst afkolven en daarna voeden, soms duurde het wel een uur..... Voor jou misschien fijn om te weten, dat het uiteindelijk steeds sneller ging. Na verloop van tijd duurde de borstvoeding nog maar 5 minuten....
Inmiddels is Leah ruim een jaar en  drinkt nog 2x op een dag bij mij.

Hoi,

Mijn oudste  dochter dronk in het begin voor mijn gevoel ook  lang. Toen dacht ik ook: Is dat wel goed. Na een tijd  was ze na een paar minuten al klaar en toen dacht ik: heeft ze wel genoeg gehad?
Bij mijn jongste ging ik er veel relaxter mee om.  Zij is nu 11 maanden en drinkt nog steeds 3/4 keer dag (op thuisdagen). Ze drinkt zo snel mogelijk (behalve 's avonds voor het slapen gaan) om weer te kunnen gaan spelen.

Terug
Bovenaan