Wormpje in luier?

Vanmorgen zaten er rode sliertjes in de luier van mijn zoontje van vier maanden. Schrok ervan, gelijk huisarts bericht gestuurd, zou worden teruggebeld (niet gebeurd). Poepluier verder trof ik een klein rood wormpje (dood) aan. Iemand wel eens gehad? Ik zie vooral berichten over witte wormpjes. Hij krijgt alleen borstvoeding.
 
Het lijken me geen wormen. Op zich heeft (borstvoedings-)ontlasting wel vaak sliertjes in de substantie.
Heeft je kindje iets roods gegeten (aardbei, biet)?
Zo niet, dan zou het wel een teken van bloed in de ontlasting kunnen zijn. Dat zou kunnen komen als jij bijv een wondje/kloof op je tepel hebt en hij zo wat bloed binnenkrijgt. Maar als je geen aanleiding weet waar evt bloed in de ontlasting vandaan zou kunnen komen, dan zou ik terugbellen naar de huisarts en een afspraak maken.
 
hoe waren de luiers daarna?
 
Dank voor je reactie. Dokter concludeerde aan de hand van een foto dat het een zweepwormpje was. Als het nog een keer voorkomt gaan ze het verder onderzoeken, maar hopelijk blijft het bij één keer. Vind het erg vies, in zo'n jong lijfje...
 
Terug
Bovenaan