Wortelen en groene/rooibosthee

Hallo,

Ik ben inmiddels 8 weken zwanger van ons 2e kindje. Ik heb een vraag over wortelen en groene/rooibosthee. Zijn wortelen nu wel goed om te eten of zit er teveel vitamine A in en of je wel onbeperkt groene/rooibos thee mag drinken.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes van de mamavanmeike

Hallo

Er zijn 2 soorten vitamine A. retinol dat zit in lever en soms in nachtcreme's etc, is de dierlijke vorm, en die kan bij een teveel gevaarlijk zijn.
Dan heb je nog betacaroteen, de plantaardige, uit onder meer wortels, en die is gezond en dus mag je gewoon worteltjes.

Zelf drink ik veel groene en rooibosthee, volgens mij geen enkel probleem. Als het dat wel is, hoor ik het graag van de andere meiden.

martine

het enige gevaar dat ik van groene thee weet is dat als je een variant met zoethout hebt, je evt, moet uitkijken met je bloeddruk (dit alleen als deze te hoog is), verder gewoon veel drinken (en niet teveel koekjes erbij)

Betacaroteen is geen viatmine A, maar wordt in het lichaam omgezet naar viatmine A. Daardoor krijg je niet teveel vitamine A binnen. Je lichaam maakt datgene aan wat je nodig hebt en de rest verdwijnt weer.

Miep

Zelf dronk ik altijd veel icetea (de groene thee met citrus van pickwick) en ik vroeg me af of groene thee nou wel of niet goed was als je zwanger was. Ik  kon het nergens vinden en heb uiteindelijk de klantenservice van pickwick gemaild of zij het wisten... In groene thee zit volgens pickwick  net zoveel theïne (caffeïne) als in gewone thee, dus je mag het wel hebben als je zwanger bent  maar niet teveel op een dag. Rooibosthee mag je wel zoveel drinken als je wilt.

Nu is mij verteld dat rooibos thee niet goed is omdat daar kaneel inzit en kaneel is (in te grote hoeveelheden uiteraard) vooral in de eerste weken van de zwangerschap schadelijk voor de hersenen van de baby!

Hoi hoi,

in groene thee zit  minder theïne dan in (zwarte) gewone thee, maar het beste is kruidenthee te drinken (met mate) want daar zit het helemaal niet in.
Maar sommige kruiden zijn in hoge mate ongezond voor je  baby in ieder geval weet ik dat uit mijn hoofd van venkel en net wat de andere zeiden niet teveel kaneel, maar gewone rooibos is wel goed, hoor!

Liefs

Terug
Bovenaan