Worteltjes!

Zooo de eerste hapjes wortel zijn binnen voor Jasmijn... Gisteren at ze het bakje er nog bij op en vandaag toch echt de eerste sabbel/ slik bewegingen... Gisteren was het een prakje wortel en vandaag heb ik haar een heel gekookt worteltje gegeven, dat was ook leuk!!! :) We gaan nu eerst een boel groentes proberen en dan later fruit... maar so far so good!

Zijn er al meer kindjes aan het eten en zo ja, wat hebben jullie allemaal al geprobeerd?

hoi, hier al meerdere keren fruit gegeven peer en mango maar ging absoluut niet goed alleen maar krampen en huilen van de pijn dus we waren gestopt afgelopen do en vr heeft ze bloemkool gehad za een rustdag en gister en vandaag weer bloemkool morgen weer een rustdag en dan gaan we aan de worteltjes :) tot nu toe gaat de groentehap prima en verloopt gelukkig zonder krampen misschien is de fruithap toch te zuur voor het maagje ofzo?? verder krijgt ze in de laatste fles een schepje rijstebloem..

groetjes non
mama van A 5 mnd

jeetje onze kleine man eet alles al..

8.30-pap/fles
10.00-fruit
13.00-fles
17.00 avond eten (inculsief aardappel en vlees)
21.00 fles

mja wij zijn dan ook begonnen met 4 maand omdat ik zo'n klein hongerlapje heb..

liefs!

hoi,

hier ook net begonnen met fruithapje,me meiden hebben nu 2 dagen banaan gehad en ze vonden het niet eens zo vies,mondje ging goed open haha.af en toe al slikken dus vond het best goed gaan! gelukkig geen krampen gehad. ik doe nu nog 2 dagen banaan geven,als ze dan geen reactie geven met bijv krampjes dan weet ik dat ze dat goed kunnen hebben.ook hier savonds rijstebloem door de laatste fles (19.30) en dan lekker slapen.

groetjes zonnetje mama van noa en elisa 5mnd.

hoi,
nooya heeft tot nu toe banaan en peer gegeten. vidn ze allebei heerlijk maar van banaan kreeg ze uitslag. vorige week ook appel gegeven maar die kreeg ik niet goed zonder stukjes met de staafmixer, iemand tips?
en wat voor fruit kan ik haar nog meer gaan geven? ze is nu 5,5 maand.
Heb al nectarines in huis gehaald maar die moeten nog wat zachter worden geloof ik.
en kan ik ook al beginnen om hierbij s'avonds bijvoorbeeld worteltjes te gaan geven?
groetjes

Heb 1 weekje worteltjes gegeven, dat ging gepaard met veel krampjes. Toen sperziboontjes paar likjes geprobeerd en heb de hele nacht opgezeten. Dus wij wachten nog weer even 2w. (dan is hij ook echt 6mnd)

Hoi!

Ja al met 4 maanden begonnen, net als Sjaar een hongerlapje. We doen wel rustig aan. Lis is begonnen met aardappelhapjes. Nu eet ze pastinaak, wat ze overigens minder lekker vindt. Volgende week topinamboer (een vergeten groente) en daarna gaan we ook aan de wortel. We willen elke week met een andere smaak komen tot dat ze ook beter met een lepeltje eet.

Wij zijn alweer gestaakt met de bijvoeding. Joost heeft op zon erge mate gereageerd op banaan, dat we per direct moesten stoppen van de arts, omdat er eerst verder onderzoek gedaan moet worden (Joost kreeg netelroos, buikkrampen, maar het ergste was dat hij heel benauwd werd)

We wisten al dat hij allergisch was voor koemelk, soja en ei, maar dat liet ik zelf uit mijn voeding weg, dus dat hadden we aardig onder controle.

Maar heb al verschillende hapjes in de vriezer liggen, dus hopelijk kunnen we snel weer aan de slag en blijft het alleen bij vermijden van melk / ei/soja en banaan....

Terug
Bovenaan