Wow...wat een wipper!

Hoi allemaal,

Hebben jullie ook het gevoel dat jullie kindjes steeds een duidelijkere voorkeur voor bepaalde dingen krijgen en dat ook laten merken? Zo vindt Esther de box níet leuk tenzij ze super vrolijk en uitgerust is, maar dan nog is het na 5 minuten over met de pret. De wipper daarentegen vindt ze geweldig omdat ze alles dan goed kan zien (denk ik). En vanmorgen vondt ze de wipper zelf ook helemaal gaaf: ze zat half overeind geleund met haar hoofd gedraaid om haar wipper te bekijken, want die is knalrood met knaloranje met nijntje erop. Dat heeft ze een half uur volgehouden (kan niet lekker voelen na een tijdje, toch?).
Zo ook met kamers. De studeer/slaapkamer van pa en ma is niet leuk. Haar eigen kamer en de woonkamer wel. Favoriet is de badkamer.

Ook krijgt ze veel dingen al door. Spuugdoekje onder je kin? Mond open, want dan komt de fles eraan! Jas aan? Ophouden met huilen, want we gaan wandelen of in de auto! Komt mama de trap op? Stoppen met roepen, want je wordt uit bed gehaald! Op het aankleedkussen in de badkamer? Lachen, want we gaan in bad! Misschien is het mijn moederlijke trots, maar volgens mij hebben die kleintjes echt al veel door hoor!

Groetjes,

Eveline

ps: Esther heeft vannacht gelukkig goed geslapen: van 19.00 tot 18.30 uur met één voeding tussendoor. Vanmorgen is ze 2 uur heel gezellig geweest en nu ligt ze een half uur op bed...en wordt ze weer wakker. Blijkbaar heeft ze na zo'n nacht gewoon geen zin meer om overdag nog te slapen...?

Hoi,
geweldig om te zien he. Quinn had dat ook met dat doekje, maar nu niet meer echt ???? Met zijn jas dat begint hij enigszins door te krijgen.
's Ochtends voed ik hem nu vaak in bed en hij vind de gordijnen en de spleetjes licht die er door komen geweldig. Kan er echt om lachen! En ik dus ook weer. Zo liggen we 's ochtends samen te lachen, terwijl papa langs ons ligt te slapen. Als ik dan met hem de kamer uitloop, wringt hij zich in alle bochten om die gordijnen maar te kunnen blijven zien.
Verder ligt hij vaak als we gaan wandelen naar de binnenkant van de bak te kijken. Deze is saaigrijs, maar blijkbaar toch leuk!? Gek he, waar die kleintjes gefascineerd door kunnen zijn.
Verder heeft hij volgens mij echt zijn sprongetje alweer gehad. Hij kan weer wat meer en is ook echt lekker gezellig.
Groetjes Veerle

Ik denk dat je gelijk hebt, die kleintjes zijn vast een stuk slimmer dan wij weten... Kan echt niet alleen moederlijke trots zijn, ha, ha!
Ik merk het bij Christian echter nog niet zo... Als hij ligt te brullen van de honger, houdt hij zijn vuistjes voor zijn mondje en is het soms een gevecht om het flesje op plaats van bestemming te krijgen... Niet echt slim, denk ik dan

Voorlopig werkt de box bij hem wel erg goed, vooral overdag. Hij kan soms een uur tevreden liggen kijken (naar??? dat is mij niet altijd duidelijk) en maakt dan af en toe schattige geluidjes, alsof hij al aan het brabbelen is... Het CB zegt me dat een uur erg lang is voor zijn leeftijd, dus hij zal het wel leuk vinden. Behalve in de avond, dan wil hij toch liever op schoot/op de arm en dat weet hij ons ook duidelijk te maken.   Het wipstoeltje heb ik dus nog niet geprobeerd. Wie weet in de toekomst...
Fijn dat het stoeltje voor jouw kleine zo goed werkt!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

boas heeft een schommelstoel met lichtjes en muzikale herrie.hij moet wel goed wakker zijn om het leuk te vinden.in de box kan hij uren naar een beer staren.moet dan altijd aan look who's talking denken.zo'n in gedachte-pratende baby en de beer praat dan terug haha.
boas doet ook zn knuistje in zn mond als je de fles erin wil stoppen.en dan nog boos op mij worden ook!niet erg slim nee
groetjes kari

wat gaat het reuzesnel he, de ontwikkeling van die kleintjes. Ik vind dat het echte baby-zijn er al af is. Jaap is echt een mini-mensje aan t worden. Hij lacht, kletst regelmatig de oren van ons hoofd erg leuk!
Hij vindt de box steeds leuker, vooral als z'n "Vriendjes" van de nijntje-mobiel ronddraaien, dan zwaait/ maait hij met z'n armpjes en raakt ze per ongeluk, dikke pret! De wipper is erg praktisch als hij niet in box wil, maar wel wakker is. Vaak zetten we hem als hij tijdens ons eten wakker is, bij ons op tafel. Is hij er toch bij en kunnen wij 2 handen gebruiken om te eten (en tegelijk eten!)
Geniet van onze mini-mensjes!!! T zijn echt kanjers he?!!!
Groetjes mira sinds 02-01 mama van jaap

Ze kunnen je wel aan het lachen maken he! Dan ligt Evi te huilen in bed, dat vindt je dan zielig en ga je ze troosten. Als je dan boven haar bedje hangt krijg je een big smile van haar. Zo van het is me weer gelukt om je te boven te krijgen hahaha
Ze houdt ook alles in de gaten, volgt je in de kamer en de fles geven als de tv aan staat valt ook niet mee, tv is veel leuker om naar de kijken!

groetjes Sonja trotse mama

Terug
Bovenaan