wpw syndroom??? effect op je kindje???

goed nog even een vraagje voor het slapen gaan, mijn vriend heeft een hartafwijking gehad. Hij is hier aan op een leeftijd van 17   geopereerd en voor hem is er verder geen gevaar.
nou vroeg ik me af of iemand weet of dat direct gevaar kan opleveren voor mijn kindje? of ik daar testen voor kan laten doen? ik weet ook eigenlijk niet of dit aangeboren of genetisch is...

ik ga het iig nog aan de vk vragen, maar hoop dat misschien iemand het hier wist.

thanks

kuss selma

hoi Selma

Mijn man is ook aan wpw geopereerd toen hij 16 jaar was, Hij was toen de jongste nederlander, want het is eigenlijk een oude mensen kwaal... Het schijnt niet erfelijk te zijn, maar toen ons neefje met 3 weken hartritmestoornissen had is ook mijn man helemaal weer onderzocht om te kijken of het toch niet ergens erfelijk kan zijn...in 2004 was het antwoord nee. Wij hebben zelf al een zoontje en ook hij is gecheckt, dit weer ivm zijn neefje en hij heeft nu geen zichtbare afwijkingen....

Ik denk dus dat je je geen zorgen hoeft te maken!
Liefs Clau

he clau,

dank je voor je reactie dat neemt weer een stukje bezorgdheid en ontwetendheid weg!! ik zal het voor de zekerheid nog wel vragen bij de vk of in het ziekenhuis bij de echo, maar voel me wel een beetje gerust gesteld.

kuss selma

Hoi Selma,

Ik zie dat er al iemand heeft gereageerd waardoor je wat
gerust gesteld bent. Ik heb geen idee wat wpw is, en heb er dus
ook geen ervaring mee.
Maar ik weet hoe lastig het kan zijn als er ziektes/aandoeningen
in de familie zitten. Mijn man heeft astma en ernstig eczeem, en ik
heb vroeger als kind ook chronische bronchitis gehad, dus bij ons
kindje is de kans ook best aanwezig dat  hij een allergie zal hebben.
En omdat ik geen borstvoeding kan geven kan ik de kleine er straks
ook weinig mee helpen. Als ik die verhalen hoor van m'n schoonmoeder
over dat eczeem en als ik sommige kindjes soms op m'n werk zie,
dan maak ik me toch ook wel wat zorgen hoor.
Maar goed, we kunnen er niet zoveel aan doen, we zullen het straks
wel zien.
Fijne zwangerschap verder!!

xx Syrah (31 wk)

Terug
Bovenaan