wrap met gerookte zalm en kruidenkaas? Help

Hai mama's,

Ik ben niet echt een keukenprinses (zie mijn topic over pepernoten bakken mislukt), maar ik moet een vriendin helpen. Haar vriend is deze week 30 geworden en morgen vieren ze dat. Ik zou morgenmiddag samen met haar lekker hapjes klaar maken zodat het een speciaal feestje wordt, maar ze is zwanger (8 weken) en kan al een tijdje niet goed naar de wc, nu heeft ze medicijnen gehad, maar ze voelt zich zo ellendig en heeft geen puf om morgenmiddag hapjes te maken dus wou ze het simpel houden.
Ik vond dat sneu, want ze staan zelf ook altijd voor een ander klaar en wil toch helpen. Nu kan ik natuurlijk nog wel IETS om het speciaal te maken en dat is:
- koude gehaktballetjes met lekkere kruiden
- augurkje met plakje boterhamworst of cervelaatworst
- prikkertje met augurkje, zilveruitje, kaasje, worstje etc.

En nu schoot me iets te binnen wat laatst hier op het forum stond: iets van een wrap met gerookte zalm. Heb ik dat goed onthouden? Tell me, hoe doe ik dat precies (let op; ik ben GEEN keukenprinses)

liefs miranda

sorry voor het lange verhaal, maar ik vind het zo sneu voor ze; zijn onze beste vrienden

Hoi Miranda,

Je zit bijna goed met je wrap:

gerookte zalm (van die dunne plakjes)
roomkaas (liever geen kruidenkaas, die overheerst anders)
ijsbergsla

Wrap opwarmen in magnetron, besmeren met roomkaas, plakjes zalm verdelen, blaadje sla erover. Inrollen in folie. Lekker strak! in koelkast even laten opstijven en klaar!

Hier nog een andere lekkere wrap:

kruidenboter (paturain ofzo)
plakjes kipfilet
ijsbergsla

Je maakt hm op dezelfde manier klaar als die andere..makkelijk en lekker!

Heel veel succes!!

Sannemams

Ooooo, Sannemans, ik ben je ontzettend dankbaar voor je snelle berichtje. Ik was al bang dat niemand dit zou lezen!

1 Vraagje; wat voor folie; alluminium of huishoudfolie?

o, nog een vraag trouwens; kipfilet; moeten dat gewoon van die plakjes zijn die bij de vleeswaren liggen (naast de plakjes boterhamworst, ham enzo)?

thanx, thanx, thanx

Hoi hoi,

Zo maak ik ze altijd:
*koude wraps insmeren met kruidenroomkaas
*iets meer dan de helft bedekken met plakjes gerookte zalm
*beetje dille en peper  er over strooien
*strak oprollen, te beginnen bij de met zalm bedekte helft
*strak in een bakje (van de Chinees bijv.; ideale maat) opbergen
*(of met huishoudfolie indraaien)
*zo laten opstijven in de koelkast en voor het serveren in plakjes snijden

Voor de variatie eventueel:
gesneden lenteui toevoegen
komkommer plakken (in de lengte met kaasschaaf maken)
chilisaus erover smeren

Veel succes ermee!
Groet, Marianne

Hoi,

Oeps..ik lees nu pas dat je gereageerd had..maar gelukkig is er een andere reactie gekomen :)

Ik bedoelde idd huishoudfolie en plakjes kipfilet...

Succes in elk geval!!!

Sannemams

Terug
Bovenaan