ww

aangezien ik geen werk meer heb ,zou ik graag voor deze paar maanden ww aan willen vragen
wie heeft er ervaring mee?
inkomen vriend?
werkverleden?
enzzzz ,zwangerschap natuurlijk?
 
Hoi !
Je moet ingeschreven staan bij het CWI, vandaaruit kun je WW aanvragen. Heb je alleen recht op als je niet uit eigen beweging werkeloos bent geraakt (als je zelf je baan hebt opgezegd, heb je geen recht op WW). Je hebt ook alleen recht op WW als je geloof ik in de afgelopen 39 weken minimaal 26 weken gewerkt hebt, weet niet of die regel inmiddels is veranderd. Je hebt ook sollicitatieplicht. Wist je al dat je geen werk meer zou hebben? Zo ja: dan controleren ze erop of je nu in de tussentijd al gesolliciteerd hebt. Ook moet je je binnen 24 uur bij het UWV of CWI gemeld hebben voor een aanvraag voor WW, anders wordt je gekort.
Ze zijn erg streng bij het UWV GAK (ww instantie) en hoe het precies met zwangerschap zit weet ik niet. Maar zodra je weet dat je werkeloos raakt of al bent, neem dan direct contact op met bovenstaande instanties. Succes ermee!
 
Hoi,
ja het is zeker een hoop info, maar je kan wel altijd uitzoeken wat jouw rechten zijn op evt. WW natuurlijk. Het is namelijk ook zo dat, als jij geen recht hebt op WW, je ook geen recht hebt op ziekenfonds (weet niet hoe je nu verzekerd bent??). Ik zou toch her en der wat info navragen. In mijn geval is het bijv. zo dat, als ik geen recht op WW zou hebben, ik geen poot heb om op te staan, want ik ben tenslotte getrouwd en mijn man kan mij in mijn (financiele) onderhoud voorzien. Weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zit.
Succes ermee !
 
misschien een tip?

ik werk hooguit 8 uur per week als uitzendkracht en alleen al daardoor krijg ik een soort van uitkering tegen de tijd dat ik met verlof ga.
hoe het precies zit weet ik niet, maar wel dat het dus gunstig is om in elk geval een paar uur WIT te werken.
 
ik werkte part time maar de laaste weken hadden ze geen werk meer voor me
alleen de rottijden dat de andere niet wouden werken dus ben ik er mee gestopt in overleg van mijn vriend
dus ik ben zelf gestopt werkte als oproepkracht en via uitzendbureau ,kreeg geen vast contract ,dus zou zowiezo stoppen zit nu bij mijn vriend in de unive
 
Terug
Bovenaan