ww

hoi allemaal ik zit met een probleempje in februari liep mijn contract af en is ie niet verlengd omdat ik te duur was toen ben ik natuurlijk heel hard gaan solliciteren maar niets gevonden nu ben ik dus 8weken zwanger en ik heb maar recht op negen maanden ww dus daarna krijg ik niets meer maar twee maanden zijn al voorbij nu zei iemand tegen mij dat ik me dan moest ziekmelden bij het uwv wnt dan krijg je ziekengeld en daarna gaat je uitkering weer gewoon door heeft iemand hier ook mee te maken gehad????groetjes debby
 
Hoi Debby!
Ik heb hetzelfde probleem, mijn contract liep ook in feb af, maar toen was ik al zwanger, ik ben nu 16wkn 1 dg. Je moet een zwangerschapsverklaring (wanneer je bent uitgerekend) hebben van je vk, die stuur je mee met je volgende werkbriefje en bel ook even met je contactpersoon bij uwv hierover. Je krijgt dan een formulier over een paar maanden, dat vul je in en dan gaat je verlof in op dezelfde dag als dat op je werk zou zijn geweest. Je krijgt dan de waz of wazo, een 100% ziektewetuitkering. Maak je geen zorgen, dat is goed geregeld.
Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap! (voor mij is solliciteren tot nu toe een ramp gebleken, ik hoop dat jij meer geluk hebt!)

Grtz muty
 
Hoi Debby en Muty,

Ook ik zit in hetzelfde schuitje, ik zit al vanaf 1 januari thuis. ik ben nu 34 weken (bijna 35 weken) zwanger.Ook mijn contract werd vanwege een fusie niet verlengd. Ik solliciteer me suf maar zonder resultaat. Volgende week gaat mijn zwangerschapsverlof in, wel moet je dan nog even naar het uwv bellen om door te geven dat je verlof ingaat. Dat staat nl. in de brief die ik als bevestiging op mijn formulier heb gekregen. succes met solliciteren en ik hoop voor je dat je succes heb. Zoniet dan toch proberen lekker te genieten van je zwangerschap.

groetjes,
Deesje
 
dank jullie voor je reacties ik moet 25 mei naar de vk en zal haar vragen een zwangerschapsverklaring te schrijven .eigelijk niet eerlijk als je zwanger bent wordt je gewoon afgewezen,maar kan het ook wel van het bedrijf uit begrijpen nou ik weet weer genoeg
 
Terug
Bovenaan