WWET IEMAND OOK BIJ DE 12 WKN ECHO HOE DAT PRECIES GAAT,EN ZEGGEN ZE METEEN ALS HET GOED IS OF NIET

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Ik moet a.s maandag 5 februari de 12 wkn echo doen en ik ben heel benieuwd hoe dit gaat.Wordt er meteen gezegt als er iets niet goed is,of juist wel alles goed is.
Ik ben wel heel zenuwachtig.Omdat ik al die verhalen op het forum lees,dat het misging etc.Maar ik heb nog nooit bloed veloren (godzijdank)tot nu toe of me slecht gevoelt.

Ik hoor het graag van jullie.

xxxx Bernice (11wkn zwanger,eerste kindje)

Hoi Bernice,

Bij de 12 weken echo kijken ze naar je kindje en dan hoor je het inderdaad als er iets niet goed is. Maar deze echo is voornamelijk om te bepalen hoe lang je nu precies zwanger bent. Als je precies wilt weten hoe het met je baby gaat, kun je met 20 weken een screeningsecho laten maken. (ik geloof zelfs dat dat sinds 1 januari standaard is geworden). Dan gaan ze je baby echt helemaal bekijken.

Wat de verhalen op het forum betreft, er gebeuren natuurlijk veel vervelende dingen, maar je schiet er niets mee op als je er overstuur van raakt. Denk dus van te voren na of je een topic ook echt wilt lezen. Als je denkt dat er iets in staat wat je verdrietig of bezorgd kan maken, is het misschien beter om het niet te lezen.
Iedere a.s. moeder maakt zich al zorgen of alles goed is met de baby en de emoties zitten vaak al hoog door de hormonen, dus maak het niet moeilijker voor jezelf dan het al is. En bedenk vooral goed dat de meeste babietjes 'gewoon'  gezond ter wereld komen!

Sterkte en geniet van je zwangerschap!
Groetjes, Marisa

Hallo,

Maak je niet al te druk joh en laat je niet gek maken
door wat er hier op de site word geschreven.
Maar bij mij is de 12 wk echo zo gegaan omdat ik
toen net achter was dat ik zwanger was moest ik naar
de gyn om een termijn echo te maken en teven's 12 wk echo.
Ze hebben gekeken of het geen buiten baarmoederlijke zwangerschap
was en hoe groot het kindje was en tevens vaste datum plannen bij mij dan  en of het hartje het doet ze gaan het nog niet luisteren maar je kunt het wel zien kloppen.
En ik weet niet of ze meteen kijken of alles wel goed is want ik weet niet of je dat dan al kan zien ik heb er ook eigelijk niet naar gluisterd want ik was zo in trans van de echo en de beelden die je ziet dat  ik de helft niet mee heb gekregen.Dus ik hoop dat je een beetje op je gemak bent gesteld en geniet vooral van je zwangerschap want negen maanden zijn zo voor bij echt waar.

groetjes Belinda mama van Marissa

Hoi Bernice,

Bij je 12 weken echo kijken ze naar een aantal dingen:
Hoever je zwanger bent
Of het er geen 2 zijn......
Het hartje
Of de armpjes en de beentjes eraan zitten
Vaak kijken ze ook of het neusbotje er zit en of het schedeltje dicht is
De nekplooi
Als het lukt en kan, zoeken ze ook het maagje, de niertjes en de blaas op.

Sommige dingen lukken niet altijd, bv als je korter zwanger bent dan gedacht. Sommige dingen zijn pas goed te zien vanaf 12 weken.

Heel veel succes en maak je idd niet al te veel zorgen!

Janneke

Hoi,
Het kan ook zijn dat het helemaal niet zo uitgebreid word , als ik hier van anderen lees.
Ik had een hele duidelijke echo, met 13 weken, en ik zag zelf al wel het een en ander.
Volgens mij is die echo ook niet bedoeld om te kijken of alles goed is, want soms zie je nog niet alles duidelijk, of laat de kleine zich niet goed zien.
Als er echt duidelijke afwijkende dingen zijn, zullen ze dat heus wel zeggen..
Maar bij duurde het maar even, en werd er ook niet speciaal iets genoemd..
Terwijl ik daarvoor een miskraam heb gehad, dus dan zou je het misschien verwachten dat ze het uitgebreider doen om je gerust te stellen..
Vraag gewoon zelf wat je wilt weten, en vertel hen waar je je evt zorgen om maakt.
Zo kom je vast te weten wat je wilt.
Succes..
Groet R, nu 17 weken.

Doen ze met 12 weken niet ook de nekplooimeting als je daarvoor wil kiezen?????

yvonne

Terug
Bovenaan