X benen 17/18 maanden

<p>Beste moeders,</p><p>Het onderwerp zegt het al, mijn zoontje van 17.5 maanden heeft lichte x benen. Het valt af en toe echt op, vooral met blote benen. Ik heb dit al aangegeven bij het CB. Die zeggen dat het komt omdat hij al wat langer loopt en sterke spieren heeft. </p><p>Hebben meerdere ouders dit meegemaakt waarbij het dus weer "goed" groeit?</p><p>Volgende x bij het CB ga ik denk ik vragen om fysio mocht dit nodig zijn.</p><p>Mijn zoontje is erg lang is al boven de meter. Kan zitten op zijn hurken met platte voeten, denk dat het daar ook vandaan komt..</p><p>Ik hoor graag van ouders met ervaring!</p><p>Groetjes</p>
 
Mijn zoontje heeft ook x benen, ik las ergens dat dat niet zo gek is en vaker voorkomt tot de leeftijd van 4/5 jaar. Mijn zoontje loopt pas sinds 18 maanden en is nu ruim 2. Hij is enorm druk en rent veel en valt dus ook veel. Het lopen/rennen ziet er ook een beetje gek en lomp uit alsof hij waggelt ??
ik moet woensdag naar het cb en zal het ook eens vragen.
 
Hoi,
volgens mij is het ook normaal bij jongere kindjes. In iedergeval gaf arts bij CB aan, dus zou je niet te druk maken. Zou er vanuit gaan als het echt afwijkend is het CB het aangeeft en je wordt doorgestuurd. 
Verder kunnen alle kleine kindjes door de hurken op platte voeten, en zo heel lang zitten of spelen. Mijn zoontje doet het ook super veel, ziet er zo grappig uit :)
 
hoi.
Zit jouw zoontje ook vaak in de W vorm met zijn benen? Dwz met zn benen naar achter en zn billen op de grond? Ikzelf heb ook X benen en dat vroeger altijd zo. Mijn ouders zijn hiervoor met mij ooit naar een osteopaat geweest en die vertelde hen dat het mede daardoor komt. Naast de andere problemen die je kindje daardoor kan krijgen, slappe buikspieren etc...
Groetjes, Maaike 
 
 
Terug
Bovenaan