x

Naast collega en werknemer ben je ook mens.. je weet niet wanneer het lukt om zwanger te raken (vaak heb je wel wat maanden nodig) en eenmaal zwanger kan je gewoon doorwerken tot een maand voor de bevalling. Tijd zat om nog vanalles te leren dus. As for me: ik had de wens voor een 2e kindje, maar ook voor een nieuwe baan. Een uitdagende nieuwe job met veel te leren. Kinderwens genoemd, was geen punt. En ja hoor: paar dagen nadat ik was begonnen bleek ik zwanger. Niemand vind het een ding (hoort bij t leven, jonge vrouw enzo) en ik hoop dat ik na mijn verlof weer een contract krijg omdat ik mezelf voldoende heb kunnen bewijzen. Ik zou er dus voor gaan, wat is nou 4 maanden verlof uiteindelijk?

Ik had ook een nieuwe baan en raakte na 6 maanden zwanger. Dit eindigde (op werk) in een miskraam, waardoor ik me ziek moest melden bij mijn werkgever. Ik sta voor de klas en kon niet functioneren op dat moment. Vier maanden later raakte ik weer zwanger en moest ik dit delen met mijn leidinggevende omdat ik bleef overgeven op werk. Toch een maand later gewoon een vast contract gekregen. ? Niet alle werkgevers zijn slecht! Ik vind dat je je kinderwens nooit op pauze moet zetten voor dit soort onzekerheden. Er is namelijk altijd wel wat. Bij onze eerste zat ik in een arbeidsconflict met mijn voormalige werkgever. Maar hell no dat ik door hen mijn kinderwens op pauze liet zetten. Het komt uiteindelijk over het algemeen allemaal wel weer goed. 

Hoe lang verwacht je dat je ‘volleert’ ben? Als dat te lang voor je duurt zou ik gewoon voor jullie zwangerschap gaan. Sowieso is het afwachten tot het lukt en daarna duurt het ook werr een aantal maandag voordat je met verlof gaat. Als verder alles stabiel zo is, zal het vast wel goed gaan ?

Je weet niet hoe lang het duurt voor dat je zwanger mag raken. Als het straks niet (snel) lukt, heb je spijt dat je het 'uitgesteld' hebt.

Terug
Bovenaan