Dat is lastig te zeggen..
Toen wij zeiden oke nu kan het wat ons betreft ging het met mijn gezondheid niet goed.. werd heel ziek van mijn menstruaties (na stoppen met pil)...had soms gewoon soort uitval in mijn handen, dan moest ik me er echt toe zetten om mijn handen te gebruiken omdat dat pijn deed.. aan het eind van de dag was ik dan doodop.. (ik moet zeggen dat ik wel altijd pittige menstruaties heb gehad dus dat isniet de norm, moet je dus ook niet van stressen of bang van worden).. en opeens stopte mijn menstruaties en was ik niet zwanger (negatieve testen, ook testen bij de huisarts en bloedonderzoek).. toen moest ik dus naar het ziekenhuis en kreeg ik diagnose pcos (dan heb je onregelmatige cycli, soms sla je er 1 over wat de kans op zwangerschap halveert).. ik ging toen het medische traject in maar dat was best heel pittig waardoor ik depressief werd.. mijn verlangen naar een kindje was zo groot dat het pijn deed.. daardoor raakte mijn hormonen weer van in de war.. op een gegeven moment zat ik er zo door heen dat we stopte met het hele traject, we gingen op vakantie, vierde mijn verjaardag, spraken er niet over, kreeg begeleiding van psycholoog en binnen een maand was ik spontaan zwanger.. nu dochter van 2,5 jaar en zwanger van de tweede..
Wij hebben op het moment dat onze dochter geboren is besloten dat we niks meer zouden doen.. als we open zouden zijn voor een tweede stoppen met anticonceptie en gewoon kijken wat er gebeurd, zo wel dan welkom, zo niet dan ook prima..
Ik voelde me toen ineens anders.. had met mijn arts afgesproken dat ik de medicatie die ik kreeg om zwanger te worden ook mocht gebruiken als ik weer zo'n last had van mijn menstruatie.. dat wilde ik wel graag weer tijdelijk gebruiken maar dan mag je niet zwanger zijn.. dus ik zei tegen mijn man "even testen dan kan ik met zekerheid tegen de arts zeggen dat ik niet zwanger ben, dan kan ik meteen starten".. ik deed de test en zwanger.. was een enorme verrassing.. nu 28 weken..
Het is altijd lastig om te bepalen maar ik denk dat je beter kan denken: "staan we er open voor, als het gebeurd is het kindje dan welkom".. dan is het nu DE tijd omdat je nooit weet wat er gebeurd.. en als het echt een ding wordt van NU is de tijd dan wordt dat extra moeilijk als het wat minder snel/moeilijker gaat dan je wilt..