X

Nee geen ervaring mee.. ik snap wel je frustraties moet ik zeggen (terwijl ik best ruimhartig ben dat je niet altijd alles kunt bepalen wat opa en oma met kleinkinderen doen qua verwennen ofzo). Maar het klinkt alsof ze eigenlijk niet gewend zijn aan een rol als opa en oma, maar een rol als ouders op zich nemen en hun eigen draai geven aan de opvoeding. Dat kon met hun eigen kids, maar nu moeten ze zich meer open stellen voor hoe jullie het doen en willen en het niet op hun manier gaan doen. Ik hoop dat je het nog eens met je partner kunt bespreken want hij zal ze toch moeten aanspreken.. niet jij. Succes!!

Geen ervaring met jou situatie

Maar ik begrijp je volkomen dat je het niet eens bent met hoe zij omgaan met jou zoontje.
Ga het gesprek aan met je man en ook je schoonouders.

Leg ze uit waarom een baby beter in zijn bedje kan slapen en dat ze soms eerder trek hebben en ze best eerder de fles mogen.

Opa’s en oma’s verwennen hun kleinkinderen graag en misschien ben je het er niet altijd mee eens maar met eten en slapen vind ik wel dat ze jullie ritme mogen volgen.
Jij moet met een goed gevoel je kind daar achter laten en dat kan je zo niet , ga dus gewoon dat gesprek aan met elkaar. Ik hoop dat jullie er zo samen uitkomen

Ik denk van opa oom doen op hun manier maar als er kiet word geluisterd als er iets Nders hun gevraagd word was ik er allang kLar mee ik zal dat ook zeggen of gesprek aan gaan ik wil dit dit en anders klaar isbjou kind
Mijn schoonouders moge helemaal jiet oppassen als ze wel willen nooit ban me leveb

Lastig hoor. Heb je wel het idee dat ze je kindje veel warmte, liefde en aandacht geven? Dat is natuurlijk het allerbelangrijkste. Mijn ouders en schoonmoeder doen ook wel eens dingen due ik zelf niet zo doen. Maar heb wel meer dat bij hun meer hun manieren gelden. Tuurlijk moet het in grote lijnen gelijk aan elkaar lopen. Praat er eens over met je schoonouders. Verschillen zal je altijd houden. Geeft ook niet, als ze veel warmte ontvangen van opa en oma geeft dit je kind zoveel meer. Als je open met je schoonouders kunt communiceren om de grote lijnen wel gelijk te houden zoals slapen in bed ipv op de grond. Die andere slaapzak zal ik me dan weer niet zo druk om maken. Dat ziet je kindje toch niet. Succes! 

Het is idd wel een beetje, wat vind je echt belangrijk en wat niet? Zij moeten de vrijheid hebben om dingen aan te pakken op hun manier, maar sommige punten zijn zo belangrijk, daar moet je van op aan kunnen. Zoals slapen in bed (of mag wagen/box ook bijv?) en voeden op verzoek.

Terug
Bovenaan