Y Speen dr Brown

Op advies van het CB ben ik gisteren begonnen met het toevoegen van jbpm aan de voeding voor mijn zoontje van 9 weken. Nu krijgt hij de voeding niet meer door de fase 1 speen van dr Brown. Ik heb nu ook fase 2 aangeschaft, maar dit is ook geen succes. Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Y speen van dr Brown bij een jonge baby? Er staat namelijk bij vanaf 9 mnd, maar ook voor dikke voeding zoals bijvoorbeeld jbpm. Zou ik dit dan ook nu al voor mijn zoontje mogen gebruiken?<br />
 
Die speen gaat echt veeeeeel te snel, dat is echt 1 groot gat dus ik zou het je niet aanraden. Echt onmogelijk dat een baby van 2 maanden daaruit kan drinken, de Y speen is voor kindjes die een dikke bambix papfles krijgen, dat is nog veel dikker dan jbpm.

Wij knipten zelf het gaatje wat groter in een bestaande speen. Een piepklein knipje en zo kon de jbpm er wel goed door!
Overigens vond ik de combinatie jbpm met een dr brown fles echt vreselijk i.v.m het ventiel en de d'r Brown fles gaat altijd al een stuk langzamer dan andere flessen.

Met 9 weken zijn de krampjes toch al een eind voorbij dus dr Brown fles is niet meer nodig daarvoor. Een gewone Avent fles werkte hier altijd het beste, zeker met jbpm en dikkere voeding. Een heerlijke basic fles waar ze altijd prima uit dronken.
 
Ik heb de avent flessen niet geprobeerd maar dat met het ventiel van dr brown hadden we ook, wat een gedoe. Die hele jbpm was gedoe trouwens maar je moet iets.. hier werkte de m-speen van Difrax als enige goed.
De Y-speen hebben we ook gehad maar die ja echt voor pap, als je de voeding zo enorm gaat indikken dan bereid je maar vast voor op verstopping en behoorlijke krampjes, dat wil je niet ? Gek dat het cb zulke adviezen geeft, klinkt niet alsof ze er heel veel ervaring mee hebben. 
 
[quote quote=10485298]Ik heb de avent flessen niet geprobeerd maar dat met het ventiel van dr brown hadden we ook, wat een gedoe. Die hele jbpm was gedoe trouwens maar je moet iets.. hier werkte de m-speen van Difrax als enige goed.
De Y-speen hebben we ook gehad maar die ja echt voor pap, als je de voeding zo enorm gaat indikken dan bereid je maar vast voor op verstopping en behoorlijke krampjes, dat wil je niet ? Gek dat het cb zulke adviezen geeft, klinkt niet alsof ze er heel veel ervaring mee hebben. [/quote]Bedankt voor je reactie. Het cb adviseert volgens mij wel vaker om jbpm toe te voegen bij bepaalde klachten, zij hebben mij niet de y speen geadviseerd. Dat was mijn vraag ook juist. Ik heb dan ook alle vertrouwen in mijn cb dat ze echt wel weten waar ze over praten hoor ?
 
Terug
Bovenaan