yes ben zwanger en begin het nu ook te geloven

A

Anoniem

Guest
vandaag een tweede test gedaan een digitale en die zegt "zwanger" begin het nu langzaam te beseffen dat het echt is maar erg on]werkelijk nog na ruim 1 jaar proberen.
vanacht niet geslapen omdat er vanalles door mijn hoofd spookte ik ben namelijk 37 (eerste kindje) en ben nu al bang dat er iets fout kan gaan. vertelde mijn moeder vanavond het nieuws die reageerde erg cool. en ze zei je weet dat het ook nog fout kan gaan   binnen 12 weken??? nou bedankt hoor zei ik.

wat moet ik doen ??? naar de huisarts??? of verloskundige?????

ik heb de hele dag een gevoel of er in mijn buik/lies gespannen pezen zitten die onder spanning staan en als ik mij uiit rek doet het pijn. ook af en toe het gevoel dat ik ongesteld moet worden. is dat normaal??? dames vertel mij jullie verhaal zodat ik gerust ben.

groetjes van Bonus

hoi hoi

GEFELICITEERD

zo wie zo zijn de eerste 12 weken een risico , maar dat geld voor iedereen
kwaaltjes zoals krampen , buikpijn en ongi gevoel zijn heel erg normaal

ik zou als ik jouw was van de week een verloskundige praktijk bij jouw in de buurt bellen
vertellen dat je zwanger bent en dan kun je met hun een afspraak maken voor een intake gesprek en echo

ik wens je een fijne zwangerschap toe en geniet ervan

liefs moekje 30wkn

Hoi Bonus,

gefeliciteerd met je zwangerschap. Het is vast nog erg onwerkelijk, want je hebt een positieve test en je hebt verder nog geen bevestiging. Ik kan me heel goed voostellen dat je erg onzeker ben over ieder pijntje en elk krampje. Ik ben nu voor de derde keer zwanger en heb dat nog steeds. De menstruatieachtige krampjes horen er in het begin gewoon bij en komen door het oprekken van je baarmoeder en alle banden eromheen. Je baby heeft geen medelijden met je lichaam en duwt alle organen opzij om lekker te kunnen groeien.

Als ik jou was zou ik maandag de huisarts bellen en vertellen dat je zwanger bent. Je huisarts kent je medische voorgeschiedenis en kan bepalen of je naar de verloskundige of naar de gynaecoloog moet. Zelf loop ik bij de gynaecoloog omdat ik een schildklieraandoening heb.

Het allerbelangrijkste is nu om gewoon lekker te genieten van het zwanger zijn en het leven dat nu al in je groeit. Ik wens je een hele goede zwangerschap toe.

Groetjes van Marloes

Als eerste GEFELICITEERD!

Tuurlijk zijn er risico's maar die zijn er altijd. Bij ons werd bv een chromosoomafwijking geconstateerd en dat onderzoek zullen ze jou ook aanraden wegens je leeftijd. Onthou echter wel dat het in de meeste gevallen gewoon goed gaat en je gewoon blij mag zijn. Ik heb een miskraam gehad bij mijn vorige zwangerschap en het wordt er echt niet makkelijker op hoor als je niet geniet. Gewoon uitgaan van het positieve dus en lekker vooruitdenken aan de leuke dingen. Ik zou wel meteen even een afspraak maken bij de verloskundige en je leeftijd erbij vermelden. Mocht je een prenatale test willen ivm je leeftijd dan zijn ze er in ieder geval optijd bij. Enne ok die eerste 12 weken zijn ook belangrijk maar meer dan gezond eten en drinken kun je niet doen. Concentreer je daar maar op.

Gr.Ing

ik wil hierbij nog iets toevoegen.
ik heb hiervoor ook een miskraam gehad en bij deze zwangerschap vond ik ook elk pijntje heel eng.
uiteindelijk heb ik met 7 weken en 4 dagen een echo gehad en was gelukkig alles goed.
de verloskundige vertelde mij dat de kans op een miskraam vanaf toen gezakt was naar 5% en dat we dus zeker mochten gaan genieten.
dus als je dat gerust steld, zou ik niet wachten met een echo bij de 12de week.
maar eerder. deze is dan helaas wel inwendig, maar als je de kleine zo ziet liggen vind je dat helemaal niet naar meer.
veel succes ermee en geniet ervan.

Terug
Bovenaan