Yes! Duidelijkheid

Hallo lieve meiden,

vanmorgen bij de 'eigen' gyn weer geweest ivm controle. Het was controledag 19. De gyn zei dat wanneer er nu een eitje zich aandringt er donderdag weer een testdag zou zijn en anders was dit de laatste voor dit jaar.
Wat bleek: Slijm was super!
Jammer genoeg geen eitje wat zich aandrong.
Dus alsnog de laatste controle van dit jaar.
(had ik al wel verwacht)

De gyn zei dat ze blij was dat zij mij nu zag. Anders had iemand anders deze keuze moeten maken. En had ik volgende week terug moeten komen voor uitleg hoe verder. Want dat verteld zij alleen maar.

Nu dus direct te horen gekregen over het spuiten.
Met provera weer ongi opstarten. (zelf gekozen tijdstip)
Op dag 1 bellen voor een afspraak op dag 10.
Op dag 3 beginnen met 50EH puregon spuiten.
Minimaal 14 dagen 50 EH puregon. Daarna wordt er elke week 25 EH bij gespoten totdat er een reactie van het lichaam komt.
Gyn vertelde ook dat de eerste ronde puur een instel-ronde is en dat ik eigenlijk niets hoef te verwachten van het lichaam.
Wanneer follikel dan 18-20 mm is, dan moet er pregnyl gespoten worden. (zelf of op afspraak bij de spoedafdeling)
Dan na 17 dagen nog geen ongi, een test doen op dag 18.

Wij hebben de agenda erbij gelegd en beginnen waarschijnlijk 2 of 3 jan. met provera.
Aangezien 19 en 20 januari wij in het Westen van het land zijn en dan niet terug kunnen komen voor een controle.

Controles zijn trouwens gewoon zoals met clomid, follikelmetingen om de 3 dagen.

Vandaag alles besteld bij de apotheek. De apotheker gaf aan dat 2 collegae ook het traject hadden bewandeld en wenste ons sterkte bij de behandeling. Gaf ook aan, soms een pauze te nemen. Iets later beginnen met provera.
Naja, ik ben gewoon heel benieuwd. De 31ste hebben ze alles in huis, dus dan ga ik het ophalen.

Ben zo gerustgesteld eigenlijk over deze duidelijkheid.

Heb nu een boekje met prikinstructie gehad en de 31ste nog even langs de ass. van gyn. Zij geeft dan nog 5-10 min uitleg. En beantwoordt de vragen die ik heb. Maar nog belangrijker. Dan ontvang ik de spuit. (de ampullen, die krijg je bij de apotheek)

Weten jullie trouwens waar ik zo'n naaldenkoffer kan halen? En welke prijs?

Wij gaan nu een heerlijke kerst vieren. Gewoon alles eten, ook zalm en al die verboden artikelen. Heerlijk! Maar goed...

Ik wens jullie ook fijne feestdagen en een vruchtbaar 2013 toe!

liefs,

Heey meis...

Wat spannend allemaal... En uit het verhaal begrijp ik dat je de eerste keer gaat prikken? En een naaldenemmer kan je gewoon vragen bij de aphotheker... Ik vraag het altijd als ik me medicijnen haal...dan heb je alles in een keer...en je hoeft niks te betalen voor die emmers...

Ook oor jullie fijne feestdagen en een goed en gezond en vruchtbaar 2013!!!!!!!

En geniet lekker van de kerstdagen!!!!

Xxxx brenie

Dankjulliewel liever meiden!
Ik geniet er tot op heden wel van, ook al baal ik wel dat de pillenrondes hem niet zijn geworden. Zeker dat je moet overstappen op een heel andere methode.

Heb heerlijke kerstdagen gehad. Jullie ook?

liefs,

Terug
Bovenaan