yes yes yes

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

zoals sommige van jullie wel weten ben ik aan het zoeken naar een andere baan. Ik heb momenteel (na twee weken) al drie sollicitaties lopen. Een  lijkt iets minder leuk maar de andere twee zien er erg leuk uit. Nu kreeg ik net al telefoon van een van deze twee of ik deze week al op gesprek kan komen. Nu ga ik vrijdag ochtend om 10.30 uur op gesprek. Ik ben nu wel wat nerveus. Is al ruim 12 jaar geleden maar lijkt wel een erg leuke baan en nog dichterbij ook. Heel hard duimen dus en als er nog tips zijn dan hoor ik die graag.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,

Wat een leuk nieuws!
Ik ga je een geheimoje verklappen.... Ik heb morgen een sollicitatiegesprek! En ik vind het DOODENG!!! Ik ben al weer zo'n tijd thuis. Ik ben bang dat ik me daarvoor zal moeten 'verantwoorden'. En ik vind dat ik over mijn reuma moet vertellen (ben ik officieel niet verplicht, maar dat wil ik wel graag). Ik weet heel goed welke rol mijn ziekte in mijn leven speelt, maar zal ik dat ook goed op andere over kunnen brengen?????
Heel spannend allemaal dus.

Maar goed, dit bericht ging eigenlijk niet over mij.
Hou ons op de hoogte.

Groetjes, Karin

PS Is dit gesprek bij het bedrijf waar Henk ook werkt?

Hoi Inge,

Wat ontzettend spannend zeg. Kan me voorstellen dat je er nerveus voor bent. Ik heb al super veel sollicitaties gehad omdat ik altijd korte banen via het uitzendburo had. Maar ondanks dat heb ik geen echte tips voor je. De enige die ik me nog kan herinneren is dat je nooit een spijkerbroek aan mag. En wat heel verstandig is is om eerst het bedrijf te bekijken, op internet staat meestal alle info die je nodig hebt en je kunt hier in het gesprek op terug komen. Dan zien ze dat je goed voorbereid bent. SUCCES!!!

liefs Linda

Hoi Inge,
wat spannend zeg, zal voor je duimen!

Nog wat tips: kijk idd op de website van het bedrijf (als die er is) zo kom je veel te weten over het bedrijf, bedenk wat je positieve en negatieve punten zijn, dat vragen ze meestal en als je het van te voren al een beetje bedacht hebt hoef je niet zo na te denken.

Nou succes en we horen het wel weer,
groetjes van Sonja

Hee hoi!

Veel succes aanstaande vrijdag!!!

Groetjes Alberdien

hoi hoi,
wat goed zeg dat je op gesprek mag komen! Hihih zowel voor Inge als Karin natuurlijk.
Echte tips heb ik niet voor jullie, maar wel wat al genoemd is bekijk de site van het bedrijf, bereid je voor op vragen zoals wat je sterke punten zijn en wat je verbeterpunten zijn. Maar het belangrijkste wees jezelf, als je zenuwachtig bent zeg dat bijvoorbeeld ook gewoon. Soms helpt het om je te bedenken dat degenen met wie je het gesprek hebt ook maar gewoon mensen zijn.

Succes ermee! Ik zal voor jullie duimen
Groetjes Tamar

Hoi Karin,

Dit gesprek is niet bij het bedrijf van Henk maar die hebben vanmiddag ook gebeld en daar ben ik nu al door de eerste ronde.

Groetjes
Inge

Terug
Bovenaan