Yihooooeeee, ik heb de groene sticker op mn 'Mutterpas'

Hahaha, het ziet er grappig uit, maar goed.... Ok, jullie snappen er nix van dus hier mijn verhaal.

Het is hier over t algemeen nog steeds normaal in t ZH te bevallen, mét gyn en alles erbij.... Nu is dat 3x nix als je gewoon gezond zwanger bent en normaal bevalt.Dan zit je niet te wachten op allerlei medisch gedoe.Gelukkig gaat dat lichtje hier ook langzaam maar zeker branden en hebben ze in 1 ZH in Stuttgart een verlosafdelig, waar je, als je een gezonde zwangerschap en voorgeschiedenis hebt, heel natuurlijk en met alleen een VK aan je zij mag bevallen....En dat is echt super hoor...

Ik ben vanmiddag voor t intake gesprek geweest, en omdat er op die afdeling zowel mét als zonder GYN bevallen wordt, krijg je een groene sticker op je moerderpas, zodat ze weten: heeei die wil met alleen VK bevallen.Lachen he?!

Maargoed, ik heb m weer, en als alles verder goed verloopt mag ik vanaf 37 weken dus daar bevallen.Veranderd er iets aan de zwangerschap of zijn er complicatie's tijdens de bevalling,dan komt er toch een gyn bij.Ook weer een zeker gevoel dus..

Tja, beetje gekompliseerd , maar toch zo slecht nog niet ;)
k krijg al helemaal de kriebels en wil zo wel bevallen, maar goed, nog minstens 9 weekjes wachten...

 
Gefeliciteerd met je groene sticker! Hier dus nog iemand met een Mutterpas ;-) Ik hoop thuis te bevallen (is al helemaaaal vreemd hier) en heb uiteindelijk gelukkig een verloskundige gevonden die daar achter staat. Ik krijg ook al helemaal de kriebels, maar ben ook wel weer blij dat het nog even duurt als ik denk aan wat er voor die tijd nog allemaal geregeld moet worden. Pfff!
 
Terug
Bovenaan