yoga

A

Anoniem

Guest
Bij mijn eerste kindje heb ik een zwangerschapscursus via de thuiszorg gevolgd, nu wil ik wat anders. Zit zelf te denken aan yoga maar ik ben niet zo'n zweverig type. Iemand ervaring met zwangerschapsyoga??

Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Een trotse mama

(zoon 13 maanden en 11 weken zwanger)

Hi,

Ik zit ook aan Yoga te denken. Ik  ben ook niet zweverig. Mij lijkt het goed om leren om te gaan met ademhalen en om je te concentreren. Ook lijkt het mij lekker om naast mijn drukke baan 1 uur in de week even met mijzelf en de baby bezig te zijn.

Ik ben pas 6 weken.

Seits

Hoi,

ik heb tijdens m'n eerste zwangerschap yoga gedaan. Ben (normaal gesproken) ook niet zo'n zweverig typje, maar dit was heerlijk. De les was als volgt opgebouwd; rondje wel-en-wee (oftewel; hoe gaat het met iedereen), ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen, informatie + tips + oefeningen voor de bevalling en we eindigden altijd weer met een ontspanningsoefening. Ik vond het echt een lekkere break in de drukke week. Kwam altijd totaal ontspannen weer thuis. Mijn bevalling is ook begonnen in de nacht aansluitend op de yogales. Toeval?!
Er zijn  veel aanbieders van zwangerschapsyoga, maar meestal is het geen probleem om een proefles te volgen. Schrijf je wel op tijd in, want ze zitten vaak al vroeg vol.

Succes ermee!

Groetjes,
Margrethe

hoi

Ik ben niet zwanger maar lees regelmatig mee zit op het forum als zwanger wroden langer duurt.

Ik doe aan yoga elke woensdag avond en ik vind het echt geen zweverig gedoe het is heerlijk ontspannend en lekker even tijd voor je zelf.

En als ik zwanger ben wil ik de zwangerschaps yoga doen.

Groetjes Jenny

ik zit op zwangerschapsyoga. het is wel ietsje anders dan gewone yoga.
bij ons is het eerst een ontspanningsoefening, en je leert hoe je tijdens je zwangerschap bijv. je buik kan laten ontspannen, door oefeningen en massage. en hoe je straks de weeen op kan vangen. er zijn bij ons ook twee partner avonden.

zelf vond ik het af en toe (hoewel ik zelf normaal ook gewoon aan yoga doe) juist wat ver gaan. je moest je steeds pijn voorstellen en die weg sturen..... tja dat ging mij iets tever.
ik ben van mijzelf erg rustig, ontspannen en haal bijv. adem enkel via buikademhaling. dus dat was voor mij niet nieuw. denk als je wat stressvol bent vban jezelf het heel nuttig kan zijn.

Hoi,

ik heb ook zwangerschaps yoga gedaan en hoewel er veel bijzat waar ik nix aan had was het wel heerlijk ontspannend en heb ik tijdens mijn bevalling  veel gehad aan de ademhalingstechnieken. Ik heb dan ook een 'fijne' bevalling van +\- 3uur gehad!

Ik zou het dan ook zeker aanraden!

Liefs Nika

hallo

Ik ben nu ruim 32 weken zwanger en doe al vanaf de 16e week aan zwangerschapsyoga en ik kan je zeggen DOEN. het is echt heerlijk en nog gezellig ook met al die zwangeren.

succes

Terug
Bovenaan