yogho yogho

Hallo,

Ik geef mijn dochtertje van 17.5 maanden iedere ochtend en middag (ontbijt en lunch) een beker met half yogho yogho en half melk. Dit omdat ze melk echt heel erg vies vindt.
Maar ik krijg van veel mensen te   horen dat dat heel slecht is, yogho yogho dan. Alleen kan niemand mij vertellen waarom. Ik begrijp dat het slechter is voor de tandjes, en daarom poetsen wij die ook heel goed 2 keer per dag, en daarom krijgt ze het ook niet voordat ze gaat slapen.
Maar verder zou ik echt niet weten wat er slecht aan is. Kunnen jullie me hiermee helpen?

groetjes,
Kirsten
 
hoi hoi,

ach ik weet het niet hoor met al die goedbedoelde adviezen. Mijn dochtertje vindt yoghurtdrank ook heerlijk, maar ik moet er wel bijzeggen dat ze gewone melk ook heerlijk vindt. Mijn inziens kan het totaal geen kwaad hoor, zeker niet omdat je het half/half doet en haar tandjes goed poetst. ik geef kim niet teveel of tevaak dit spul, want melkproducten verteren langzaam en kim is al niet zo'n hele best eter.
Ik zou lekker zeggen: gewoon doen wat jij denkt dat goed is hoor, niets van aantrekken.

gr sandra
 
Hoi

Mijn dochter lust ook geen gewone melk. Ik heb vanalles geprobeerd. Ze lust wel Yokidrink. Dus net als jij, geef ik haar dat wel. Zo krijgt ze tenminste nog wat melkprodukten binnen. Ik ben bezig om het langzaam aan ook t egaan mengen met melk, maar ze proeft het meteen.
Ik krijg ook veel commentaar. Dat gaat meestal over dat er zoveel suiker in zit en dat kinderen daar dik van worden. Mijn dochter is zelfs aan de magere kant, dus dat is bij haar geen probleem. Ach het is ook hoe je er zelf mee omgaat, hoeveel je geeft en wat ze de rest van de dag doet(veel bewegen enzo).
Mensen hebben altijd wel wat te klagen.

Groetjes Ria
 
Hallo,

dankjewel voor jullie reacties. Heerlijk om eens te horen dat ik niet de enige ben, in het geven en in het ontvangen van die bemoeizuchtige nare reacties.
Ik heb inmiddels op de voedingsite ook een stukje erover gelezen, en ook op radar. En het schijnt inderdaad met name slecht te zijn voor de tanden. En verder valt het reuze mee. dus we blijven het lekker geven (half/half) en poetsen haar tandjes gewoon 2 keer per dag heel goed.

groetjes,
Kirsten
 
Hallo,

Mijn zoontje van bijna 2 wil ook geen melk drinken... ik geef hem Vifit daar is geen suiker aan toegevoegd maar wel extra calcium. Misschien wel beter dan gewone yoki omdat daarin wel suiker zit.
Maar opeens vorige week... meneer vroeg zelf om melk!!!!!! Ik drink het nl. wel en opeens wilde hij het ook... maar nog niet veel hoor, maar ik bied het nu wel steeds weer aan.

Gewoon lekker doen wat je eigen hard je ingeeft, mensen kunnen makkelijk zeggen dat je je kind melk moet geven, maar als die het niet wil... jij zit er mee!!

Groetjes
Sylvia
 
Hoi,

Yogi is idd een bom van suiker en niet goed als het gebit. (net als alle andere dingen met veel suiker)

Maar het lijkt mij dat het geen kwaad kan als je het haar 2x op een dag geeft. Het is namelijk heel slecht als kinderen de hele dag door yogi krijgen dan krijgen de tanden alleen maar suiker en hebben geen tijd om dat te verwerken en bij te komen. En als het dan de hele dag (uit een fles) gedronken word dan is de kans op gaatjes heel groot.

Ik heb een hele tijd geleden op een meisje gepast dat dag in dag uit met een flesje yogi liep ook in bed kreeg ze die.
Het gevolg was dat op haar derde al haar tanden getrokken zijn door gaatjes behalve haar hoek tanden.

Veel mensen zeggen dan ach ze krijgen toch nog grote mensen tanden maar helaas zijn die dan ook aangetast.


Dus kan je beter het op  1 of 2 vaste momenten op een dag geven ipv de hele dag door.

groetjes
 
Hoi


Ik vindhet fijn dat er nu eens op enleuke manier gepraat wordt over het geven van yokidrink. Ik benalzo vaak afgeblaft op een forum. Dank jullie wel!!
Mijn dochter lust trouwens ook geen fivit. Ik heb alles uit het zuivelrek geprobeerd, voordat ik me neer gelegt heb bij de yokidrink.
Ik drink zelf melk en heb ook nog steeds de hoop dat Anne wat van mij wil drinken. Maar tot op heden wil ze dat echt niet.
Wat we haar wel extra geven is bijvoorbeeld een stukje kaas. Ja ik weet dat dat ook vet is, maar ook daar zit zuivel in. En kaas op brood, dat vindt ze gelukkig heerlijk!!

Ach, zo heeft elk kind wel wat, hahaha

Groetjes Ria
 
Zolang je yoki drink inderdaad maar met mate geeft (en dan ook nog verdunt met melk) is er niks aan de hand! Ze hebben toch melkproducten nodig.

Ik werk in een tandartsenpraktijk en daar werkt ook een kindertandverzorgster. Zij zegt altijd tegen kinderen en ouders die bij haar komen (en dat zijn meestal de kinderen met de slechtere gebitjes) dat als je 2 keer op een dag poetst en niet meer dan 7 eet/drinkmomenten op een dag hebt, niemand gaatjes hoeft te krijgen! Dat houdt dus in dat je je kind (en jezelf ook natuurlijk) beter in één keer een heleboel snoep of (zoete) drankjes kan geven, dan over de hele dag verdeeld steeds 1. Als je de yoki drink bij het eten geeft en ze drinkt het ook in 1 keer op heb je dus 1 eetmoment. Niets aan de hand dus.

Moet trouwens wel zeggen dat ik het zelf heel moeilijk vind om er op te letten dat ik mijn zoontje van 2,5 jaar niet steeds een snoepje, koekje of iets anders geef en dus boven die 7 momenten uitkom!

Groetjes,
Karen
 
Terug
Bovenaan