yoghurt.......bleeegh!!!

A

Anoniem

Guest
Vanmiddag even bij het cb geweest om Floor te wegen, ze was de laatste keer slecht gegroeid namelijk. Gelukkig is ze nu 500 gram gegroeid in 5 weken, keurig toch??? Ze weegt nu 6500 gram en is 62 cm. Een klein dametje dus, ze is bijna een half jaar! Maar ze is supertevreden  . Ik heb besloten om nu over te stappen op 4 voedingen, ben benieuwd hoe dit zal gaan. Ze heeft vanavond met ons meegegeten aan tafel, broccoli.....en.....ze gruwde ervan haha! Daarna een klein beetje yoghurt als toetje gegeven en ook dit was geen succes, ze keek me aan alsof ze wilde zeggen: eet de volgende keer zelf die zure troep maar op!!!
Morgen gewoon weer opnieuw! Haar broer moest het ook leren en vindt yoghurt nu heerlijk! Ik probeer het volgende schema te volgen: 7.00 bv, 10.00 fruit, 12.00 bv, 16.00 bv, 17.30 groente en yoghurt, 20.00 bv.
Lijkt dit een beetje op de schema's van jullie kindjes die ongeveer even oud zijn?
groetjes van Ruth

Hoi,

Emma krijgt nu ook groenten maar vind er helemaal nog niets aan, iedere keer maar een paar hapjes en dan heeft ze er echt genoeg van. Ach dat komt nog wel, vanmorgen een beetje appel geprobeerd maar dat kwam er met een grote boog weer uit, geen succes dus.
ons "schema" ziet er zo uit: 8/00 uur fles 200, 12.00 uur fles 200, 16.00 uur fles 200, ong 17.30 uur groenten en om 20.00 uur de laatste fles 200
Gaat tot nu toe allemaal goed.
Groetjes monique

Hee Ruth,

Fijn dat Floor goed gegroeid is! Netjes hoor 100 gram in de week. Met 4 voedingen zag ons schema er bijna hetzelfde uit. Alleen haar fruit hap kreeg ze iets eerder, omdat Evi om 10.00 alweer sliep. Verder ging dat prima zo.

groetjes Sonja

Hoi Ruth,

hier is het ritme ook zo'n beetje zo. Alleen geen bv, maar een flesje. Laura was vlak voor ze 6 mnd was ook 6510 gram en 61,5 cm, ongeveer dezelfde grote dus, hihi.

Yoghurt is hier wel favoriet, maar wel met diksap erdoor!

Groetjes Ilona

Wat eten jullie kinderen al veel zeg. Dacht dat yoghurt enz. pas met een half jaar mocht. Ik ben heel panisch om ze te snel wat te geven, terwijl ik het eigenlijk wel wil en Thijs ook wel. Hoe geven jullie yoghurt dan? Uit een tuitbeker of van een bordje? En de groente, pureer je die helemaal fijn of zitten er nog wel stukjes in?

Terug
Bovenaan