Yoghurt

<p>Hallo allemaal, </p><p>Mijn zoontje is nu bijna 7 maanden en lust echt alles. Wil alles proberen. Nu gaf de opvang vandaag als tip om 's middags tussendoor wat yoghurt te doen. Hij krijgt nu nog 3 flessen om 7.00/11.30/19.00. Hoeveel yoghurt zouden jullie dan geven en welke yoghurt is het beste voor een baby?</p><p>Alvast bedankt. </p>

Hoi,
Wat fijn dat hij alles lust!
We zijn begonnen met volle yoghurt omdat daar geen suiker in zit en deze niet te zuur is.
Desnoods met een stukje fruit erin.

Qua hoeveelheid, ligt er aan of het een tussendoortje is of om alleen te laten wennen. Ik gaf onze dochter altijd een klein bakje, denk zon 4/5 opscheplepels.

Je kunt volle of halfvolle yoghurt doen. Zou niet met smaakjes erin beginnen, die zitten vaak vol suikers. Laat hem eerst maar wennen aan dit. Ik heb onze dochter vanaf 6 maanden wat yoghurt als toetje gegeven. Eerst een zuur gezicht maar ze vind het heerlijk. Prakte er ook weleens wat banaan doorheen. 
Ze is nu bijna 16 maanden en doe er soms ook wel eens een beetje diksap of vla doorheen voor de afwisseling. 
Als je het als tussendoortje gaat geven dan denk ik iets van 100ml ofzo. Je kunt er evt nog fruit doorheen doen. Maar zou in het begin gewoon lekker puur geven. 

Wij geven kwark Yoghurt is zo vloeibaar en is een stuk meer geknoei dan kwark ?
De campina kwark heeft de minste suikers, dus hij krijgt die.
Vaak een beetje na het avondeten als toetje

Volle of halfvolle yoghurt wordt meestal aangeraden inderdaad. Qua hoeveelheid zou ik gewoon eens uittesten wat voor jullie goed werkt. Hangt ook af van jullie dagschema en of je kindje een grote eter is :)

Eigenlijk wordt yoghurt pas geadviseerd vanaf 8 maanden, maar ik heb het bij mijn dochtertje ook al eerder gegeven (ze dronk vreselijk slecht flessen). 
Ik geef ze zo lang mogelijk gewone naturel yoghurt. Ik heb de milde halfvolle yoghurt van Campina, die is wat dikker, dus makkelijker te lepelen. 
Op vakantie krijgen ze bij gebrek aan naturel yoghurt weleens vanille yoghurt, maar ik heb altijd grote moeite in ze weer aan de gewone yoghurt te krijgen. Dan ben ik thuis weer half half aan het doen. Suikers erin of niet, ik wil niet dat ze teveel wennen aan een zoete smaak. Krijgen hier dus ook geen vanille vla. Dat vinden ze vast te lekker.

Terug
Bovenaan